Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 705 ggr
baby-lovedoll
0

vatten under resa

Fick rådet at ha gurka i transport buren när jag ska åka tåg med gerbisarna.

Nu är det så att mina inte alls vill ha gurka, dom totalnobbar den. Finns det något annat alternativ?

baby-lovedoll
0

*putt* ^__^

Chimney
0

vattenmelon? vet dock inte om gerbiler får äta det, har aldrig behövt ta reda på det =P

men det innehåller ju mängder med vatten

emmsaaan
0

men om dom är törstiga så äter dom nog gurka?

dreamiz
0

Tomat, vindruvor innehåller också mycket vatten. Gerbiler dricker ju inte mycket så någon grönsak som de gillar borde ju gå bra. Själv använder jag gurka eller vindruvor i transportburar.

baby-lovedoll
0

okej tack så mkt :)   #3 mjo kanske det men vill vara helt säker

Speedy
0

Jag brukar ha en skål med vatten som jag sätter in i buren och håller så dom får dricka, annars kan man ju ge dom sallad doppat i vatten.

Solaika
0

Kan du inte ha vattenflaska med dig då? O så hålla ner den till dem då o då.. :-)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

vekan
0

De finns många frukter/grönskar som innehåller vätska försök hitta än de gillar. Hur länge reser ni? De överlever ju ganska länge utan vatten eftersom det är ökendjur. Men samtidigt känns det ju  lite elakt att låta dem vara törstiga under resan.

[Tassy]
0

melon fungerar toppen, mina älskar det.

isafisa
0

melon verkar jätte bra :D har kört med gurka (inte poppis alls, samma med äpple). Men melon ska jag prova nästa gång :)

isafisa
0

när vi reser är det ca 15 timmar + någon timme bil till tåget sammanlagt

[bimbim]
0

just vattenmelon är jättepopis bland mina med och rekommenderades av min uppfödare när jag sa att de var lite kräsna på grönsaksfronten. Tror dock inte man ska ge dem möjlighet att äta för mkt av skalet..eller är det bara ett rykte att skalet på vattenmeloner inte är bra att äta?

[Tassy]
0

#12 skalet är inte bra nej, det tar man bort

wolfgirl82
0

Går att sätta fast en liten vattenflaska i taket på transportburarna med hjälp av antagligen ståltråd lr piprensare. Liten vattenflaska som ska sitta uppe i taket med pipen neråt. Dock om buren rör sig mkt kommer det bli blött

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

isafisa
0

#14 gjorde delvis så sist,men som du sa så blev det lite blött både på killarna och i spånet :P