Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 487 ggr
ladysurprise
0

vad för under lag i buren?

Vad är bäst?

ladysurprise
0

Är de stor risk att dom blir arlärdiska mot spån? har för mig att jag läste nåt om de..

Zaphix
0

Ja, det är ganska många gerbiler som blir allergiska (om det var allergiska du menade..) mot spån.

Men det finns ju alternativ till spån.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

EmmaG
0

Men spån är det absolut bästa man kan ha i första hand. Eftersom spån är de enda material de kan gräva riktiga gångar i.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

ladysurprise
0

vad ska man ha då om de visar sig att den är arlärgisk?

Solaika
0

Då kan man ha Toa-lätt. Men då är det viktigt att man hjälper dem att fixa gångar med hjälp av rör och kartonger.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

isafisa
0

2 av mina är lite känsliga mot dammet i spånet, men vi blandar ut lite spån i toalätt så det blir enklare att göra gångar i, funkar ganska bra faktiskt :)

sasha-
0

Jag har alspån för att det inte ska bli så dammigt. Eftersom mamma är pollenallergiker så beövs inte mer luftföroreningar än nödvändigt:P
Alspån är som små träbitar nästa, och de är helt lukt och dammfria iprincip. Det är dyrare än Toa-lätt men enligt mig luktar T.L hundmat så det är värt pengarna att köpa alspån istället. Köp inte cederspån dock, det kan vara allergiframkallande.

isafisa
0

#7 var kan man köpa alspån??  Och avd kostar det ungefär?

vekan
0

Man brukar kunna köpa alspån i djuraffärer, annars får man fråga djuraffären om de skulle kunna beställa hem det. Det finns säkert på andra ställen också. 100L alspån kostar cirka 190 kr. Har själv inte använt detta, men många har använt det och är nöjda!

sasha-
0

Vet iallafall att både Bromma zoo och Vinsta zoo har det, men tror det är en femtionlapp billigare på Bromma=)