Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 636 ggr
ladysurprise
0

Hur är deras temprament?

Som rubriken lyder..Hur är deras temprament?

sasha-
0

Menar du gerbiler i allmänhet, tex om man jämför dem med hamstrar?

ladysurprise
0

Om dom typ är lätt blir agresiva eller om dom är snälla o lugna i sinet.. En kompis sa nu under kvällen att dom är mycke agresiva men de tror jag inte redigt på..

Läste med att hanar är lugnare o kan has i störe flok än honor stämer de?

[bimbim]
0

Min uppfattni gav gerbiler är att de är stora personligheter i små kroppar, de blir lite vad man gör det till. har en småkaxig tjej här hemma men hon tycker om att mysa korta stunder för det. den andra är blygare och "snällare" men hon vill aldrig gosa så det känns svårt att ge ett allmänt svar.

Jag har också hört att hannar ska vara lite lugnare men har bara tjejer så det vågar jag inte svara på..=)

isafisa
0

jo jag har upplevt att hannar är aningen lugnare, men tror det är en personlighetsfråga.

sasha-
0

Det beror på hur de har blivit uppfostrade. En gerbil som blivit dåligt omhändertagen kan likt alla djur bli aggressiv, men annars har de fel på psyket. Gerbiler brukar inte vara aggressiva. Många gerbiler kan bli riktigt filbunke lugna.

Mm killar kan vara flera, men då behöver de mer plats och visst finns är risken för bråk lite större när de är fler. Det är viktigt att ha ålderskillnad på hanarna. Så om du har en hane på ett år så sätter du den med en unge och ett halvår senare sätter du de två med en ny unge osv.
Honor ska max vara två, de kan funka ett tag som tre men sedan brukar de utan förvarning ryka ihop.

Hanar brukar bli lugnare än honor rent generellt tycker de flesta jag mött. Såklart tycker vissa motsattsen också:P

Gerbilflicka
0

Aggressiva gerbiler är mycket ovanliga. Vissa kan nafsas eller bitas när man håller i dem, men jag skulle inte kalla det aggressivitet (de anfaller dig liksom inte). Gerbiler som nafsar är vanligare än de som bits.
De gerbiler som är bra avlade är i regel snälla, och när de blir äldre blir de också lugnare för det mesta. Sen är alla personligheter och det finns små latmaskar precis som halvgalna energiknippen. :)

ladysurprise
0

Han sa nämligen att dom anföl och så men jag tänkte att om de är så varför har så många dom då.. Men tänkte de var bäst att kolla upp

[Tassy]
0

#7 om gerbilen anfaller så är det något som inte står rätt till. Antingen har den mycket ont eller så mår den mycket dåligt psykiskt. Det är inte normalt att en gerbil anfaller!