"Springhjul"
Hej! Jag är ny på sajten, så ville presentera mig först… Heter Matilda, är 18 år gammal o har 4 gerbiler för tillfället.. De är underbara djur! :)
Har en liten fråga dock.. Jag vet att springhjul inte är något för gerbiler, men jag har ett i min bur (det är säkert, o inte mellanrum mellan pinnarna så de riskerar inte att förstöra svansen..) Mina gerbiler har aldrig använt hjulet för att springa i och jag tror inte de vet hur man gör ens.. Och jag har funderat länge på att ta bort det, MEN. Det är så att de använder hjulet till allt möjligt.. De sover där, sitter där och äter.. Ligger o myser med varandra.. Ja allt utom att springa..
Jag undrar då om jag borde ta bort det ändå? Känns lite elakt med tanke på att de tycker om att sitta där så mycket.. Vad tycker ni?
Tacksam för svar, o ha en trevlig kväll :)
nej om de inte springer i det eller gnager på det så tycker jag det kan få vara kvar :)
Wow va snabbt svar! Hoppas på fler o tack för svaret! :)
Ja nej de gnager inte o springer inte i det heller.. Jag får väl kanske hålla det under uppsikt och titta efter bitmärken o sådär, om det händer så får jag ta bort det..
Jag håller med, springer de inte så spelar det ju ingen roll om de gillar att använda hjulet till andra saker. :)