Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 825 ggr
[eternitys]
0

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag är lite osäker på en av mina honors färg. Har fått höra av olika personer att hon kan vara en DEH, nutmed eller en schimmel. Det skulle vara kul att veta vilken färg det är. 

Det är inte det bästa kortet just nu, men jag kan säga så pass mycket att hon har ungefär samma färg på magen som hon har på resten av kroppen.

Chimney
0

gud vad läker >_<

har du henens stam? så kan man kanske räkna ut :)

sasha-
0

Det kan ju vara både DEH och Nutmeg men skulle gissa på Nutmeg. Isånnafall kommer hon att få ganska mycket svart tipping.

Fairytail
0

Men DEH har väl vit mage? Eller blandar jag ihop det? Har aldrig ägt en DEH, däremot har jag haft Nutmegs. De är helfärgade honungsaktigt när de är små. Ser ut som DEH, men sen mörknar de och blir nutmeg färgade. :)

Hur gammal är den lilla sötnosen?

sasha-
0

Jo vet, har själv DEH. Men om en gerbil har färgad mage eller inte kan vara svårt att sen när de är små. Det suddar sig lixom, det är ingen gräns. Men som sagt, jag tror att det är en Nutmeg.

[eternitys]
0

Tyvärr så har jag inte hennes stam.

Men då är hon inte en schimmel alltså? Vet nån vad det är för skillnad på schimmel, DEH och nutmeg? Vi får väl se när hon blir lite äldre hur hon kommer att se ut då.

Hon är född 20 / 3 - 08.

sasha-
0

Schimmel hehe. Nä en Mold är det inte;)

DEH har vit mage, vilket blir tydligare när de är stora. Lägger in en bild på en DEH så kanske nån annan kan bidra med en bild på en Nutmeg. En Nutmeg får mycket mer svart tipping än DEH brukar få.

Strumpa
0

är schimmel ett annat ord för orange mold?

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

sasha-
0

Eller Silver, eller bägge. Är inte säker, men nån mold är det. Och det är inte hennes^^ Vem sa det?

[Tassy]
0

#7 ett annat ord för mold :)

Strumpa
0

#8 gerbils color palette (hemsidan som länkas från SGF) har schimmel med som en färg. hon kanske har kollat o jämfört där? :) såg nu att det stod att personer sagt det. sorry:)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

[eternitys]
0

Hon som jag köpte henne från sa att det var en schimmel. Fast eftersom jag var lite osäker så ville jag kolla upp hennes färg med andra. Har varit inne på gerbils color palette och själv tycker jag inte att hon liknar en schimmel utan mer som några redan har sagt: DEH eller nutmeg. Jag får vänta och se.

Tack för alla svar som jag fått.

isafisa
0

tycker hon ser ut som en nutmeg… mycke osäker dock. Men det är väl bara att vänta å se :)

[Matilda92]
0

Jag tycker också hon ser ut som en nutmeg :)

Chimney
0

men hon är född i mars, så då borde tippningen börja komma nu.

för den kommer runt 10 veckor.. så snart får vi ju veta. hon är ju 9 veckor nu så.

tjiggit
0

Tycket också att hon ser ut som en nutmeg , en söt sådan också!

[eternitys]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog lite nya foton på henne nu imorse. Och hon börjar bli lite mörkare på sina ställen.

Korten är inte de bästa, mewn det går kanske att se ändå.

isafisa
0

Det är en nutmeg :)

tjiggit
0

Jepp det är en nutmeg.

[eternitys]
0

Tack! Känns bra att äntligen veta.