Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 680 ggr
Eternity90
0

Hur bedriver ni miljövänlig uppfödning?

Våran miljö är uppe på tapeten titt som tätt. Och allt fler väljer ekologisk, solenergi och diverse. Men hur miljövänliga är vi djurägare?

De flesta av oss slänger spån minst varann vecka och köper nya flaskor då den gamla var söndergnagad. Har dunaburar som är av plast och alla dessa saker som säkert inte är gjorda i sverige. Och inte för tala om bilresan man säkert gör. Och resan till utställningar som man kanske tar bilen till.

och mycket mer.

Men hur kan vi bli miljövänliga? Hur gör ni för att minska påverkan på miljön?

[Tassy]
0

jag använder remiss som är miljövänligt, försöker blanda maten själv av närproducerade produkter, ett av akvarierna har jag byggt själv. när jag använde spån lät jag det använda gå till kompost. Ja det var väl vad jag bidrar med för att vara miljövänlig vad jag kan komma på..Oskyldig

Fairytail
0

Jag avnäder samma gamla burar…Det var länge sedan jag köpte en ny, så länge den är hel så får den användas, kanske inte så snygg alltid. Men det är inte det som är det viktiga. Jag blandar oftast min mat själv. När det gäller gerbilerna har jag dem i stora akvarium som jag inte städar så ofta. 1-2 gånger i månaden bara. Jag köper inte nya flaskor ofta heller. Istället har jag införskaffat mig en metallställning där flaskan hänger i, vilket gör det liiite svårare att gnaga på flaskan. :)

Egentligen är jag väl inte säkrskilt miljövänlig i min djurhållnings som så, men detta var några förslag.

Eternity90
0

det var smart ide med kompost. det är ju svårt att ersätta spånet. själv köper jag ekologisk musli och har ställning ill de flaskor som är i farozoonen.