OT: Måndag
uscha uscha en måndag nu igen.
undrar bara hureran måndag varit. Bra, eller dålig?
Min har varit bra men ändå dålig, typ som alla mina måndagar är. Fick sluta praktiken tidigare idag (skönt) för att jag mådde jätte dålig (ja… de va de dåliga).
Stooor måndags kram 

Dagen började relativt bra.. trött som en gnu efter 5 timmars sömn så masade jag mig upp kl 6 o va på gymmet till 7.. sen ner till skolan till 9 o där började eländet.. Finns lite skrivet om det på nattsudd i fokus om nån är nyfiken..
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#1 okej ska kolla in lite ;)

Tråden heter typ Driv mig till vansinne. har jag för mig.. låååångt ner står det =)
Does it become a walk?
/Ida
#3 såg det :/ Verkar inte varit nån rolig dag direkt :( (har varit med om ungefär samma sak…)
Hade en härlig måndag! Spelade domare i ett rättegånsspel på morgonen och hade lyckat tentaplugg till kvällen då jag gick hem och lagade massa pannkakor :D
#5 va härligt :D

#4 Näe, inge vidare.. bara att bita ihop o göra det man ska. Snart klart!
Does it become a walk?
/Ida
Min måndag har varit ganska bra, började med att jag vaknade (ovanligt?) och tänkte: "Send me some körtelfeber!". Ja, jag hade inte så stor lust att gå till skolan ^^ Men jag klev upp iallafall, klädde på mig, åt en macka och drack ett glas vatten, kammade igenom håret och borstade tänderna.. Efter det fick jag bråttom, har alltid bara typ en halvtimme på mig att göra mig i ordning eftersom jag är en riktigt sjusovare ;) Cyklade iväg till skolan och hade handledartid (samling), ganska tråkigt, efter det var det franska… Fick inte mycket gjort där kan jag ju säga, jag och en av mina bästisar skrattar oss alltid igenom franskalektionerna ^^ På nåt konstigt sätt lyckas vi ändå vara lärarens favoritelver :P
Efter franskan var det matte -absolut inte mitt favoritämne-, lyckades räkna ut några svåra tal i avsnittet Algebra och Ekvationer, innan lektionen var slut. Sedan var det egentligen lunch men vi skippade den (det var fisk =/) och gick direkt till samlingsplatsen för friluftsdagen.
På vägen dit hade jag hämtat upp Cornelia och en av mina bästisar Cissi hade tagit med sig sina hundar -Sudden och Zäta-, vi blev avprickade på närvaro-listan och sedan bar det iväg, vi gick 5 kilometer ;) Kan ju säga att Corran var lagom trött och flåsig när vi kom tillbaka (hon var verkligen inte intresserad av att dricka vatten i slingan, hon hade fullt upp).
Sen klockan fyra skulle jag på utvecklingssamtal, min ena klassföreståndare sa att allting var bra och att jag gott och väl nådde målen i alla ämnen (det var dock lite värre på idrotts-fronten, hon sa att jag måste jobba mer på mitt självförtoende, men att jag ändå hade gjort små framsteg sedan förra terminen). Nästan alla lärare hade antecknat att jag måste ta mer plats, att jag måste ställa frågor och disskutera mer.. Det blir svårt för mig eftersom jag verligen inte vill ta mer plats än nödvändigt, men jag ska försöka iallafall…. =/
Så så har min dag varit, sådär ;) Jag har längtat massor till veckans slut också, såklart =)

Jodå, den har vart helt okej. Var på personalmöte typ förut ikväll, vart lite genomgång inför nya jobbet om 2 v. Ska sälja jordgubbar i börjar av Juni *S*
Osså har jag tvättat & lagat mat..extremt produktivt av mig.
Det är morgondagen jag aboslut inte ser fram emot! Uscha.. :-S
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Min måndag har varit riktigt tråkig.
Har fått höjd dos på sömnmedicinen, så tog det igår. Var nog för mycket.. Sov till halv ett idag. Sedan klev jag upp och stack till stallet, fixade och red lite.
Efter det kom mamma till mig och vi fixade med lite papper, och sedan åkte vi och handlade. Mamma betalade. :)
Och nu har jag suttit och målat ett tag medan jag väntar på att pojkvännen ska komma. Lär gå iväg och träna ett tag.
#9 vad händer imorgon då? :o

#11 Jag börjar jobba igen på Cafet. Och de jobbiga är att Tisdagar är ett rent helvete där! Några hundra pers som kommer dit då.. Men förhoppningsvis slipper jag kassan & får stå i köket hela kvällen
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
#12 håller alla tummar för det då :)

Vad är det för fel med morgonadagen? ;-P
Jomen idag var väl okej. Vi fick håltimme på sista timmen så vi fick sluta halv tre:) Hade en SV redovisning som gick bra och eftersom alla i klassen är så sega och inte var klara till SO redovisningen idag så fick vi som var klara sitta o sola. På gympan gick jag o en annan på promenad för vi är förkylda. Sen är det inte så mycket kvar av dagen^^
Jahopp… Min måndagskväll blev dålig ^^ Skulle grädda våfflor (har uppenbarligen glömt bort att äta middag idag =P) så jag gjorde en smet som vanligt och började grädda… Efter typ 2 våfflor slant jag med smetbunken, och ALL smet hamnade i golv med ett splasch.. =/ Fort som f*n torkade jag upp det innan mamma fick reda på det (hon gillar inte att jag gör "mat" på kvällen, hon tycker jag ska göra mackor istället), trots att jag använde rengöringsmedel så är golvet alldeles halt framför spisen ^^ Så jag får nog varna mamma och co. iallafall, så ingen slår ihjäl sig ^^
#15 happ så kan de gå ;) jaja du fick 2 våfflor iaf ;)

Gick upp 8.00 :/ och jobbade till 03.00.. och nu sittrer jag här o läser era in lägg jag missat under kvälle n! Borde dock sova. Har haft väldigt ont i fötterna idag (=dålig måndag)
Gn
#16: Japp =P Fast jag fick faktiskt tre när jag tänker efter, en låg kvar i våffelgärnet medans jag torkade upp smeten… Den blev väldigt bränd dock. ^^
#18 haha ja så kan de bli ;P