Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 959 ggr
[Katteeen]
0

OT: Det snöar! =S

Todiloo, ville bara säga att här i Hudik snöar det som tusan (i mitten av maj!! =S ), snöar det hos er också? Eller är "våra" vädergubbar bara helt udda? X) Trodde inte det skulle komma mer snö nu, men tji fick jag ^^

Solaika
0

Snöar inte här tack o lov.. men dom hotade med det.. men det har bara regnat nå förbaskat. Du bor norr om Dalälven vettu.. där är det lite udda =P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

här vräker snön ner i stora lass :S

när gubben klev upp var de över 1 dm snö ute! Skrikandes Gråter

Solaika
0

Bara lite deprimerande. Tur att backen inte är tjälig längre iaf. Så det smälter bort så fort det blir varmare igen.

Does it become a walk?

/Ida

[Katteeen]
0

Just nu vräker det ner.. =/ Fast det är nog lite regnblandat tror jag, verkar så… Som tur är så har vi haft regn i flera dagar, så snön smälter bort så fort den nuddar marken! =)

isafisa
0

här singla de ner nåra flingor umder dagen, men inget som syns nu ;)

L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här snöar de som på julafton.. de har snöat hela dagen!

hundarna vart ju glada iallfall '

(bilden är tagen idag på morgonen typ)

[Katteeen]
0

#6: Oj, vad mycket snö.. Här "regn-snöar" det istället, snön smälter bort på en gång. Annars skulle Corran bli glad också :)

tjiggit
0

oj.. vart bor ni? Visst är det kallare även i Göteborg idag men snöar det gör det inte. Gick idag på dagen i tröja utan jacka!

[Tassy]
0

Jag bor i Ljusdal, Hälsingland

L8sson
0

jag bor i dalarna

[Katteeen]
0

Nu är det fint här helt plötsligt, hoppas det håller sig så nu :)

tjiggit
0

Vilket konsigt land vi lever i! Och jag som igår funderade på att lägga ner vinterjackorna i förrådet =) Kan tänka att ni uppe i norr blev chockade av snö i maj eller?

[Tassy]
0

#12 jo de vill jag lova, jag hade planerat att bada (ute då) då vi haft 30 + i över en vecka. Vaknar och det är över 1 dm snö! Då trodde jag att jag yrade i nattmössan! :S huuh…

L8sson
0

hehe nu håller de på att smällta här men de e ju snö överallt endå!

[Katteeen]
0

Hihi, tycker inte alls att vi bor i "norr" ^^ Tycker Hudik ligger mera i mitten av Sverige liksom :)

Fascination
0

#15 Nä, hudik är inte norrland. Men jag har ofta stött på den inställningen här de södrare delarna av sverige att allt som är typ norr om dalälven är "norrland".

[Tassy]
0

#16 öööh, Hudik var norrlands första stad Räcka ut tungan

[Tassy]
0

Förresten ligger norrlandsporten strax norr om dalälven…

[Katteeen]
0

Fast jag tycker fortfarande inte att Hudik är Norrland..Oskyldig

[Tassy]
0

#19 Nä, södra norrland är inte så särskilt norrlänskt alls :P när man talar om norrland tänker de flesta på norra norrland :P

[Katteeen]
0

jo men precis! :)

Solaika
0

haha.. det hör ju till Norrland. Jag är uppvuxen i Valbo och det är då norrland det med ;) Men det är inte många som tänker på att gästrikland är norrlands sydligaste landskap =P

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

#22 jo men precis haha :P

sasha-
0

Ush va hemskt.. Det var ju sommar för någon dag sen!

[Katteeen]
0

jo men precis ;)

Solaika
0

För en vecka sen hade vi 25 grader varmt såhär dags…

Does it become a walk?

/Ida

emmsaaan
0

Här är det typ sommar. Jag satt ute och solade idag. Lite kallt men varmt i solen.

[Katteeen]
0

Sommar här hos oss också, men det blåser lite kallt ibland, och när jag var ute och gick i slingan kom en liten störtskur med regn.. Annars var det skönt idag =)

Zaphix
0

Här blåser det och är kallt, även fast det är soligt. Typ som om det skulle vara höst. :\

Hade vinterjacka på mig när jag red.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg