Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 699 ggr
Embla_
0

Se skillnad på gerbiler?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det går bra med dom nya gerbilerna som jag och syster (Chtina) har köpt för några veckor sedan. Dom är väldigt nyfikna, pigga och söta!

Det jag undrar är om man på något sätt kan "märka" gerbilerna, så att det blir lättare att se skillnad på dem? Vi har alltså tre agouti-killar. En av dem är mindre och mörkare, men de andra två är nästan identiskt lika… Något tips på hur man kan se skillnad på dem? (Det kanske inte är så jätteviktigt egentligen, men i alla fall… ^^)

//Emma

Chtina
0

Men systern min! Jag tycker inte dom är identiska. Om du bara tar dig lite tid och sitter hos dom och är med dom ganska länge så börjar man se skillnad på dom..!

isafisa
0

ja de finns ju lite grejer å göra, men om du som sagt sitter mkt med dom så ser man på nåt underligt sätt skillnad ändå. :) :)

Embla_
0

Såg i ett annat inlägg att man kunde klippa bort lite päls, så nu har den ena en liten fläck på ryggen. =) Och troligtvis lät jag ju se skillnad på dom, i alla fall lite senare (så var det med våra förra, dom "växte till sig" och då blev skillnaderna större) men tills dess var alltså detta en enkel lösning, haha :)

isafisa
0

#3 okej, ja det funkar ju alltid ^^  Men som du säger, du ser nog skillnad senare ;)

[Matilda92]
0

När man ska "klippa" en gerbil för att se skillnad brukar man klippa bort den pälsen(från kroppen) som växer ut över svansen;)

sasha-
0

Hmm nä jag har sett klippta rumpor hos andra:)