Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: information-om-sajten-och-ifokus
Läst 463 ggr
MsNattiz
0

OT: Naturbruksgymnasiumet i ljusdal

Någon här inne som har gått på naturbruksgymnasiumet i ljusdal?
*hoppas,hoppas*
tänkte börja där nästa år så jag har lite frågor ^^

[Tassy]
0

jag har inte gått där men jag har varit där mycket ^^ min väninna gick där :) något du undrar?

MsNattiz
0

åh va bra! ^^

man kan juh bo på studenthem där - hur gör de flesta för att kunna betala månadsavgiften?
de kke du inte vet men, du kan ge mej tipps om du kommer på nå^^

och vet du om det finns nå slags reptiler på skolan?
har en som kan vara intresserad att följa med mej, men han vill lära sej om reptiler och grejjer, så hur mkt handlar om reptiler?

[Tassy]
0

man kan välja olika inriktning där vad man vill lära sig mer om. Sist jag var dit hade dom reptiler.

Man kan söka bidrag till att bo på elevhemmet, men det täcker inte hela beloppet. Sen är det ju andra kostnader också som mat och hygienartiklar osv. så du klarar dig inte på det. Dom flesta går ihop några stycken och hyr lägenhet på gärdeåsen i stället (genom ljusdalshem). Sen krävs det ju att någon förälder står på lägenheten. Sen behöver föräldrarna hjälpa till att täcka upp kostnaderna om du inte har egna pengar. Men kontakta skolan för
 mer exakt info. :)

om du bor inom gävleborgslän men har för långt för att pendla så ska de erbjuda gratis boende på elevhemmet vill jag minnas. Annars får du busskort.

MsNattiz
0

okej, tack för svaren :)

jag bor juh i hudik, inte så jättelångt ifrån, men är för trött för att sitta och åka buss så länge på morgonen.><

och den enda jag känner som kke ska gå där, är en kille från valbo som jag lärde känna för några dagar sen på msn, mamma blir tokig om jag ska dela lägenhet med nån främmande kille ><

[Tassy]
0

#4 Du kommer troligen att få pendla de första dagarna i vilket fall. Men kontakta skolan omgående, det brukar vara kö på elevrummen :/

Det gör din mor alldeles rätt i, det kan gå riktigt illa om man inte känner personerna man bor ihop med. Det är så mycket man inte tänker på i en sådan här situation (vet av egen erfarenhet). Så skaffa bra kompisar först.

MsNattiz
0

oh okie…

=)

[Katteeen]
0

Kanske är en dum fråga men.. Vad kan man utbilda sig till på det där gymnasiet? Låter som ett bra alternativ för mig lite senare nämligen.. :)