Blanda ihop..
Jag har en ganska pinsam fråga egentligen..
Funderar på om jag ska registrera mina gerbiler i SGF (och bli medlem själv med förstås). Men.. Två av mina gerbiler ser exakt lika ut, och går i samma bur.
Hur ska jag göra för att registrera dom? Hur ska jag veta vilken som har vilket reg.nr.?
hmm svårt.. Har dom någonting litet som skiljer åt? Kan vara en minimal sak, men det är ju kul å se skillnad ^^

Har du inga namn på dem? För isåfall reggar du dem under det namnet de har. Om du annars väldigt gärna vills e skillnad på dem kan du klippa av pälsen på den ena lite vid svansroten för att se skillnad.
#1 Tyvärr så finns inte det.. :\
#2 Båda två heter Simon.. Kan iofs döpa om en av dom och klippa lite i pälsen på en. Tänkte mest på utställningar och så. Att ena utställningen är Simon 1 den han ska vara, men nästa utställning är det det Simon 2 som är med, fast under Simon 1's namn.. Virrigt.

Tihi, varför döpte du båda till Simon? *nyfiken* 
För att det är svårt att ha två namn på två möss man inte ser skillnad på. Lättare att bara kalla båda samma. Och Simon är ett fint namn. :)

Det tycker jag var en bra anledning! 

Hahah ja det var bra=)

Ja då vet jag inte vad du skall göra. Du kan ju regga dem som Simon 1 och Simon 2 eller nått…. Jag diggar ditt resonemang kring varför båda heter samma =)
#8 Jo, fast även om jag reggar dom så vet jag ju inte vem som är reggad som vad..
Funderar helt enkelt på att bara regga en av dom och sedan om man ska på utställning bara ta med en av dom och hoppas på att det är rätt djur.

ja fast det är ju inte så bra. Sitter de i samma bur? Isånnafall kan du ta och klippa lite av pälsen på rumpan på en av dem, sen får han vara simon 2.

Jag vet inte om du får göra så faktiskt…. Du får maila och höra med SGF!

Det tvivlar jag på..
Okay, får köra på klippa-metoden. Tackar.