OT- Op. Dagsverke på djuraffär.
Jag och mamma har varit på "vår" djuraffär och frågat om jag kan på vara där på onsdag (har operation dagsverke) och sköta djuren, städa burar, sopa golv, packa foder i påsar osv. osv. Och det fick jag! =) Tycker det ska bli kul eftersom jag känner mig så hemma där ^^ Är lite av en stamkund kan man nog säga ;) Och om jag lyckas sköta mig bra ska jag fråga om hon vill ha nån hjälp i sommar också, med samma saker, städa burar mm. Det skulle vara bra nu eftersom jag har slutat mitt reklamjobb. =) Jag berättar sedan hur det gick! :)
Ville bara skriva av mig lite :) //Johanna.
(Har ingen aning om var denna tråden platsar, så jag tog en chansning ^^. Hittade ingen katergori "OT")
Vad är operation dagsverke..?
Annars låter det roligt i alla fall. Har en vän som jobbar i en djuraffär, och hon trivs super.
Skoj! vilken av butikerna är det? jag har själv gjort en tvåveckors praktik på en av butikerna i närheten av dig ;)

Var inte så orolig för vart du lägger trådarna, om de ligger fel så blir de bara flyttade:)
Va roligt, hoppas det går bra och att du får sommarjobb där!
#1: Det är en "ledig" dag från skolan, när man ska tjäna in en viss summa (i mitt fall 100:-) som sedan går till välgörenhet ;)
#2: Fritidsvaruhuset =)
#3: Hihi, okej, ska tänka på det nästa gång jag gör en tråd ;)
Tack så mycket, det hoppas jag med =)
#2: När var det förresten? Nyligen? =)
bor du i hudik?!
hmm..varför fick inte jag praktik däråh..*avundsjuk*
mej sa dom nej till ^^
det var zoohuset som förr låg tvärs över gatan jämte fritidsvaruhuset ^^ men det var något år sen nu :)
#6: Det var konstigt, men jag vet inte, kanske är för att jag handlar för så mycket i deras affär? ;)
#7: Aha, jag hade väl för mig att det har funnits ett till zoohus! Ingen verkar veta det =S Konstigt… När la de av förresten? Kommer inte ihåg att de ens har fösvunnit…
jag handlar åxå mkt där ;P
den affärn fösvann för 1-2 år sen kke? ganska länge sen iaf ^^
#9: Jaha ^^ Vet inte varför då..
de gick i konkurs för något år sedan
#11: Mhm, tråkigt.. =/ Kommer inte ihåg så mycket av den affären dock.
dom hade mest fiskar och hund/kattmat 
#13: Jaha ^^ Men visst hade de väl ett lite mindre rum med marsvin, kaniner, möss och sånt också? Eller minns jag i syne? =P
japp, de hade dom. Och massor av dvärghamstrar som alltid kivades :P
Nu är jag hemma igen och allt gick bra =) Stod i lager-rummet och packade foder (från stora säckar till mååånga små påsar) mest, prismärkte en hel del också (shit vilken kul apparat de hade ^^), pratade lite med Charlie (aran) och tittade på gerbilerna och fiskarna.. Tycker det var kul att vara där en heldag, se allt "bakom kulisserna" liksom :)
hehe, charlie är söt :) fast han skrämde slag på min sambo XD
(han sa goddag rätt i örat på honom)
#17: Hihi, ja Charlie är fin. :) Han klättrade på utsidan av buren (den står typ jämt öppen numera) och kollade in på mig i lagerrummet ^^ Pratade med mig hela tiden =P
Stackars din sambo X) Tittade han ut i det där stora hålet i buren när han skrämdes? =)
haha, nej buren var öppen då med :)
han hoppade ut på själva burdörren :)
#19: Jaha ^^