Minknät...
Jag måste försöka få tag på ett lock till mitt kommande akvarium/terrarium, och hönsnät känns inte så stabilt.. Så jag funderar på minknät… Är det någon som har sk. minknät på sitt akvarium/terrarium? Och isånafall, vad kostade erat? =)
(Om jag har placerat tråden fel så får ni flytta på den ;))
Tipsa gärna om ni har nåt annat som "tak" också :)
jag vet inte exakt vad "minknät" är, men jag köpte när som är 1x1 cm i sina hål. köpte en stor rulle på granngården för en billig peng. sen var de bara att fixa trä till det och sätta ihop med häftpistol :)
googlade på minknät och kom fram till att det är en typ av det som jag har 
#2: Okej, det lät ju bra, men vad är en "billig peng" då? =P
Har också sånt nät här hemma, vet inte pris dock..
tror de gick på 79 kr eller nåt sånt och då var de 10 m
#6: Oj, det var en billig peng, så bra så bra :)

#8: Blir det inte dålig ventilation när det är heltäckt? =S
På granngården kostar det typ 50:- metern, men på jula är det billigare. Typ 150:- - 200:- för 10 meter. Tror det är det billigaste du kan få.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag har glaslock, det är fasat i kanterna så det kommer in luft och uppdelat i två, långsmala, lock som inte går ihop på mitten vilket ger 1 cm glipa. Tycker det är lite lite ventilering men har bara på en för det mesta, snyggt är det iaf! :D
#11: Hoppar de inte ur då? =)

Själv har jag plexiglas som min pappa borrat lufthål i :)
#12 När båda locken är på är hålen för små att hoppa ut från och när jag har det öppet är jag hemma, har faktiskt ine hänt att de hoppat ut än men det skulle jag tro att de gör ngn gång. Men av erfarenhet från deras andra boende brukar de hppa ut en gång och sen lära sig att det var läskigt och inte göra om det..=)
#14: Okays… Hihi, det där sista lät bra ^^

#16: Snyggt! Känner igen det där nätet, tror pappa har sånt till sin orm ;)

Orm?? Va läskigt! ;P
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#19: Yepp, orm. ;) En majsorm som heter Oki, pappa använder honom i jobbet för att bota folks ormfobier, så han är snäll :P

haha.. jag vill inte bli botad från ormfobi =P Hoppas han är lika snäll mot gerbiler ^^
Does it become a walk?
/Ida
#21: Haha! =P Neje, han bor hos pappa, gerbilerna ska jag ha hos mamma ;) Så det är ingen fara =)

Haha.. vilken tur. Har träffat folk som matat sina ormar med gerbiler.. *ryyys*
Does it become a walk?
/Ida
Mina skulle blivit ormmat.:/
Uscha.. =/

#24 Usch, vilken tur att du räddade dem =)
Does it become a walk?
/Ida

Vi köpte en trätross skiva på K-rauta för 30 kr och gjorde ram av och sen häftade fast ett nät som vi köpt på granngården för 70 kr. Så 100 kr för ett lock plus att min sambo gjorde ett hus av resterna av skivan som också räcker till ytterligare ett hus om det skulle behövas :)
#27: Det lät ju jättebra! Jag måste få tag på en bra trä/metall-affär, kommer inte på nån här i hudik =/

Ni har inte coop bygg där då? Det brukar ju finnas lite överallt.
#29: Jag tror inte det… Kanske järnaffär'n har då, fast jag är inte säker på om de har trä, ska gå och kolla nån dag :)
Kom på att det ligger och skräpar en hel del hönsnät hemma hos pappa, kan man använda det om man gör typ dubbelt lager? :)

Kan, kan man säkert =) Bara hålen blir tillräckligt små =)
Does it become a walk?
/Ida
#32: Ja, jag får prova ut och mäta lite hit och dit, så får vi se vad som passar :)