min fina hona har rymt
hur är det med gerbiler? brukar man hitta dem igen när de har rymt?
känns jättte jobbigt :((
###
neva masquerade
**_Titta gärna in på min hemsida.
Välkomna :)_**
**_www.123minsida.se/scuzzies_**
nu fick vi syn på den iaf,,puh,,, har ni nån bra infångningsmetod?
###
neva masquerade
har hon en kompis? Isåfall kan du sätta kompisen i en transport nära där hon är. Ha sedan olika burkar med godis i som hon kan krypa in i. sen håller du vakt ;)
När hon kommer in i en burk (soptunna är mn rekommendation) så plockar du upp burken och för henne till buren.
Kanske inte roligaste sättet, men blir ingen jakt så hon stressas inte lika mkt.
ja hon har en kompis,, får se om vi lyckas,,,höll nästan få tag på henne förut :((
nu vet vi inte vart hon är ,,,, så snabba de är,,,,suck
###
neva masquerade
mm usch ja, snabba är dom….

känner igen mig… Efter att ha varit borta i två dagar kom vi hem och en av våra gerbiler var borta! vi letade först på samma våning hon rymt från(såklart) men hittade henne ingenstans. syster gick ner i källaren och hörde krafsande. vi hittade henne där i ett litet skrymsle med draperi. hur kom hon ner för trappen?…(minst 10 trappsteg!) burkompisen började bråka med henne och jag trodde hon luktade konstigt, (jag var ganska liten) haha jag tvättade henne i tvättstället ^^
Hoppas det går bra för dig oxå! Vi lockade med mat, stackarn var jättehungrig.. Jag tycker du ska köra med godis och burkar(soptunna…?).
#5 hehe soptunna är stor och så, lättare att få henne att vara kvar däri ;) Självklart en tom dårå :)