Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 2481 ggr
Johanna_L
0

Akvarium från Hornbach

Idag var jag på Hisingen och köpte det akvarium som skrivits om här, ett 112 liter för 369 kr, 80x35x40cm. Min fråga är bara om det verkligen fungerar för gerbiler? För det är i princip fyra glasskivor som är ihopsatta med silikon (?) på insidan av hörnena, gnager inte gerbilerna på det?

Har inte fått hem några gerbiler än, får ju ha en ordentlig "bur" till dem först Oskyldig

Solaika
0

Silikon är det på insidan av alla akvarium.. här gnags det inte på det. Men det är klart, risken finns väl om dom inte har något annat att gnaga på. Så ser du till att dom har trä o kartong o grejer o gnaga på så tror jag inte att dom rör silikonet =)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Johanna_L
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men brukar det vara såhär mycket? Det är silikonlister runt hela, ganska tjockt tycker jag. Vill ju inte att det första boet ska bli fel Glad

(det råkade komma med en hundrumpa på bilden också…)

tjiggit
0

Japp, så mycket är det på alla mina akvarium från Hornbach. Silikon i akvarium är giftfritt så det skall inte vara några problem. Även fiskar är tydligen känsliga små varelser och klarar alltså inte av giftig silicon fick jag lära mig av en akvariekunnig.

Solaika
0

Det ser ut sådär i båda våra akvarium oxå, fast i det ena är det genomskinligt. Det krävs ganska mycket för att det ska hållas tätt =)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Johanna_L
0

Tack så jättemycket för svaren! Skönt att slippa åka tillbaka och lämna tillbaka det eller så ;-)

tjiggit
0

Ja det är inget fel på ditt akvarium. De 112 liters akvariummen de hade för några år sedan hade en något smalare strimma med silicon men jag har inte märkt av eller hört av någon annan att det skulle bli problem med att det är mer silicon. Det skall ju som sagt vara giftfritt.

Johanna_L
0

Skönt att höra! Skrattande