Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 645 ggr
[Katteeen]
0

Ungefär hur mycket..?

Jag ska ju skaffa gerbiler snart, men jag har inte bestämt mig för vad jag ska ha som bur.. Men det lutar åt akvarium-hållet iaf. Jag har ett akvarium redan med måtten 60x30x30cm (54L), men det känns som att det kommer vara litet åt två sprallbusar… Då kom jag på att det faktiskt finns glasmästare =P Ungefär hur mycket skulle det kosta att beställa 5 glasskivor med måtten 90x40x40cm (144L)? Jag vill att de ska ha ett relativt stort boende, men jag vill å andra sidan inte göra av med alla pengar på själva akvariet… Jag vill kunna köpa massa roliga saker åt dem också, och alla tillbehör de behöver. =)

Väldigt tacksam för svar! =)  //Johanna.

Solaika
0

Iiiingen aning.. du får ringa o fråga på ett glasmästeri =)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

sasha-
0

Det blir nog dyrt tror jag:-/

[Katteeen]
0

#1: Hihi, tänkte mig inte att alla skulle veta det heller =P Men det är ju bättre att fråga än att inte fråga ;) Någon kanske vet ungefär hur mycket det skulle gå på, någon som kanske hade gjort nåt liknande själv =) Men jag ska gå och fråga imorgon tror jag, de har stängt idag :)

[Katteeen]
0

#2: Mmm, det tror jag med, men om det är runt en femhundring så kan jag stå ut med det.. Pappa har byggt ett terrarium till våran orm, det är 200x40x40cm, och det kostade runt 1000-lappen. =) Men jag ska gå och fråga när de öppnar, så får vi se vad kalaset kan gå på ;)

sasha-
0

Ja gör så:-)

[Katteeen]
0

Jajamen :)

[bimbim]
0

Skulle tro att om du fogar ihop skivorna själv  kommer du ner  mycket  i  pris,  oftast arbetet  som kostar, inte materialet

[Katteeen]
0

#7: Mm, det kan nog stämma.. Det ska vara giftfritt silikon va? =P Utifall sötnosarna får för sig att gnaga på fogarna ;)

[bimbim]
0

#8 Låter som en bra idé =)

[Katteeen]
0

Äh, jag struntar i akvarium, det blev så krångligt alltihop.. Tror det blir en duna istället, den största storleken. ;)

[bimbim]
0

om du är inne på billigare saker rekomenderar jag en stor plastlåda på ikea framför en duna,mer plats för mindre pengar. Min erfarenhet fårn råttorna är att de tycker om burar med lite höjd på så de kan hoppa omkring, dunor brukar vara lite låga. =) Men det är en smaksak från gerbil till gerbil tror jag.

[Katteeen]
0

#11: Jag tror inte jag vill ha en samla-back.. Inte så snyggt. Dunor är ju inte sä jättedyra heller, så det är ingen fara ;) Jag kommer vara med dem jättemkt, så jag tror inte att de kommer bli uttråkade. =) Men om det är så att de vantrivs pga höjden så byter jag ju bur, självklart. ;)

[bimbim]
0

#12, låter som en plan, vet bara att när jag skulle köpa råttorna var det ingen som sa att man lika gärna kunde ha en låda så jag ville ge dig chansen, men de kommer antagligen trivas jättebra! =)

[Katteeen]
0

#13: Hihi, det visste jag redan om, hade funderat på det först… Men tack iallafall! =) Det var snällt tänkt ;)

L1ll4n
0