Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 294 ggr
Embla_
0

lyckad gerbiljakt + namnförslag

Nu har vi (jag och syster, Chtina här på ifokus) köpt tre nya gerbiler!

Familjen skulle till Haparanda och Ikea idag, och där bredvid finns det ju en djuraffär, Djurmagazinet, så därifrån köpte vi tre pojkar.
Det är en fin djuraffär där tycker jag, fåglarna är åtskilda ifrån smådjuren, burarna är ganska bra inredda och det är ett stort sortiment av djurartiklar.

Alla tre är alltså agouti, små och väldigt nyfikna! Känns jätteskönt att ha djur i huset igen, även om vi inte har varit utan så himla länge så har det kännts otroligt tomt!

Vi funderar på namn som är förknippat med finland, men jag är inte bra på finska! Mumin och Kitos (stavning?) är de enda förslag som finns här hemma än så länge ^^ Andra namn vi funderat på är bl. a Alfons (haha!), Melker, Kanel, Mandel, Hugo.
Alla namnförslag är väldigt välkomna! /Emma och Stina

Zaphix
0

Skulle jag köpa gerbilungar nu så skulle jag nog döpa dom ifrån Star Wars. R2D2, C3P0, Luke, Chewbacca (Chewie), Yoda, Han Solo, Obi Wan och såna namn.. Men sen är jag lite nördig också. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[bimbim]
0

vappu kanske passar såhär i valborgstider..=P (betyder valborg på finska) Annars älskar jag egyptiska namn som nefer(vacker), ancher(evigt liv), hatschepsut(drottning), ra(solen), anubis(gud), seneb, amun(gud) osv så vill du namnge efter drottningar, kungar eller gudar med speciella egenskaper så säg till så översätter jag till egyptiska..=D