Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 765 ggr
[Mariaxx]
0

Adoptivmamma sökes omgående!!

Efter en hel del otur och en mamma som inte är stabil så har jag beslutat att Ambra kommer få somna in…letar därför efter en adoptivmamma åt mina grabbar födda 7/4, dom är 16 dagar och allt för små o klara sig med bara pappa Awwe.

Hon attackerar sina små så fort jag kommer in i rummet och jag kan inte låta henne behandla dom så. Sedan har hon attackerat mig då jag ska försöka ta upp henne eller ge henne mat eller annat gott.

Hon har även lyckats bita mig rätt genom fingret….(blodbad).

Med sorg i hjärtat så söker jag efter en gerbilmamma med en kull i samma ålder som kan tänkas ta hand om mina underbara gerbilpojkar. Vill deras bästa och vill att dom får en chans att överleva.

Snälla hör av er omg om ni bor i Västerås eller sthlm och kan hjälpa mig.

hamsterlady_no1@hotmail.com

/Maria

[ravvie]
0

Usch, va tråkigt, Maria. :(

[Mariaxx]
0

jo, jag har ju haft så bra mammor här innan…man får plocka med bebbarna och mamman har velat komma upp i handen, men inte hon inte. Ser man inte upp så hugger hon.

[ravvie]
0

Hoppas du hittar någon som kan ta hand om de små.

Har tyvärr ingen möjlighet. :/

[Mariaxx]
0

Hoppas det jag med….

Chimney
0

om du har möjlighet att få ner dom hit har jag en hona som har ungar. hon är dessutom underbar, så hon skulle nog acceptera nya ungar.

[Mariaxx]
0

Halmstad ligger hemskt långt bort…51mil

Nicolina
0

Har ju Essi som har lilla Hjärter just nu! Han är född 1 April så han är ju visseligen lite äldre.. men det kanske går bra ändå? Även Ettan finns ju med i den stora Dunaburen, så plats för två småttingar till finns det!

Frågan är bara om det funkar med åldersskillnaden?
Vill du prova så är de små varmt välkommna hit hem!

isafisa
0

hoppas de blir bra, så tråkigt att Ambra var så ostabil…. Hon aär ju så fin annars :/ :(

tjoffsa
0

var det hennes första kull maria?

Gerbilflicka
0

Jag har modersmjölks ersättning om ingen adoptivmamma hittas.

[Mariaxx]
0

Har nu fått mkt goda råd från erfaren person, kommer låta Ambra vara helt i lugn och ro och ser om det beror på att hon känner sig stressad. Jag kommer inte att avla på henne mera naturligtvis.

Tack alla för era förslag m.m….

EmmaJo: Vart finns du? tänker om det blir aktuellt med ersättning.

Gerbilflicka
0

Finns i Jakobsberg, norr om Stockholm. Är hemma hela helgen så det är bara komma förbi och hämta om det behövs!
Maila i sånt fall så ringer jag upp för vägbeskrivning; gerbilflicka@hotmail.com Sitter framför datorn hela helgen troligen då det är plugg som gäller just nu.