Min lilla rymling
Jag har ett terrarie där jag har lossat nätlocket ovanpå. På ena kortsidan i buren har jag lagt en trästege upp till maten och vattnet.
När jag vaknade imorse låg den stegen in mot mitten av buren, samt det var en glipa mellan kanten och locket.
Jag började kalla på Li och Vega, men det var bara Li som tittade upp. Då blev jag riktigt orolig så jag började lyfta ut alla saker som de kan gömma sig i och under. Ingen Vega!
Jag kallade på henne och hörde efter en stund lite prassel från hörnan i närheten. Där har jag deras spån osv. Jag lyfte på en handduk som låg där och då kom Vega springandes. Som tur var sprang hon upp i min hand (det brukar hon inte vilja göra annars) så att jag kunde återförena henne med Li.
Jag undrar verkligen hur länge hon har varit utanför buren.
Snacka om att den där lilla sötnosen är stark och har en vilja av stål!
Slutet gott iaf. :)
(Det är rymlingen som är på min avatar)

Vilken tur att det inte hände henne något :P
En gång rymde min äldsta gerbil och han rymde då på natten och vi märkte ingenting för han hade varit bakom kylskåpet hela dagen o jag var i skolan så han låg där och sov när vi hittade honom :] Men det slutade bra där också ;P

Min hanne..(som jag änligen letat fram ) =) han rymmde när han bodde i djuraffärn..snacka om att be in heaven i lagret och äta masssor med godsaker..Sedan blev han väl less och kom fram frivilligt o han kunde tas upp utan problem.
Inatt var det dax igen. Denna gången hade jag lagt en tung grej ovanpå gallret men det hjälpte tydligen inte. Halva locket låg nere i buren och Vega var inte kvar därinne. Hon sprang omkring i vardagsrummet och det var riktigt svårt att få tag på henne denna gången. Till slut fick jag locka henne med Li och solrosfrö.
Nu ligger det 4 tunga böcker på locket. Vore ju fasiken om hon lyckas igen. :p
Eriica, Tjoffsa, ni har tydligen också busfrön. :)

haha..din verkar ju tycke det är ricktigt trevligt rymma.
#4 Jo, tyvärr. :p Jag måste nog skaffa ett riktigt stort akvarium så att hon kan springa vilse där istället.
hehe ravvie du ahr ett riktigt busfrö där ^^
#2 ja mina förra tjejer rymde oxå i djuraffären + alla syskonen ;) snacka om att personalen hade mycket att göra
#6 Jo, det är hon verkligen. :D
Hon har försökt inatt igen, men inte lyckats. Stegen låg nere i spånet men locket låg kvar. :)