Nu har jag fått hem 2 grabbar=)
Idag var vi och hämtade två härliga gerbilgrabbar
Alladins Magnum och Alladins Tip-top ( black båda två), som kommer ha smeknamnen Alice Cooper och Ozzy Osbourne
Det är våra första gerbiler på länge så vi är så lyckliga. Ska försöka lägga in lite bilder imorgon.
Varför inte ha Mange&Tippen som smeknamn ? ;D
tyckte de va lite coola smeknamn :P bilder vill ja ha :P

Hehe, vi tyckte smeknamnen passade bra=)

Jag har inte lyckats ta så bra bilder ännu tyvärr, dem är lite snabba för min långsamma kamera, hehe.
De är ganska lika varandra fast Alice ( Magnum) är lite ljusare i pälsen och har en anings mer vitt. Han är dessuttom mycket skyggare än sin brorsa.

Ser jättefint ut=) Är det delat i två delar eller är det bara nån form av rumavskiljare som finns i mitten?

sasha: Det är lite kartong bara som dem kan gnaga på, rumavskiljare kanske man kalla det
Åh, Cornettos bröder! Gratulerar till nytillskotten!
Kommer ta mera bilder på systern idag.

Maria: Va kul!! Roligt och få se bilder av henne också. Ska försöka ta lite fler bilder på grabbarna sen också.
Försökte nyss ta bild på henne….hon vill inte fastna på bilderna…

Maria: Hehe, mina två vill inte heller fastna, måste vara nåt släktdrag
#13 Jo, det kan nog vara så…hihi.

Jahopp igår hände det som inte får hända…
Magnum gick bort….

vad hände??????
näää! Liten då…vad har hänt?
Majsan får själv berätta om hon vill, hon ringde mig igår kväll :o( så trist för henne :o(
nej men gud så hemskt
RIP lilla magnum <3

Så nu har chocken lagt sig lite…
Det var min katt som tog honom. Är nog nåt av det hemskaste jag varit med om…:( Inte kattens fel heller utan det ligger ju i deras naturliga instinkt. Men det var mitt fel att han hoppade ur…lilla stackaren.
Ozzy kommer få en ny kompis snart…tycker synd om han med, han måste ju undrat var magnum tog vägen.
mm… de e sant, kattens natur är ju att fånga å döda dom.. Men det kan hända vem som helst, inte kunde du veta att han skulle hoppa ut. Hoppas saknaden blir uthärdlig, och att ozzy får en rolig ny kompis :)