Black och Dark Tailed White = Resultat? O.o
Bild: Vargbäcken's Ag-Im (DTW)
Vilka färger skulle det komma att bli om man para en Black med en Dark Tailed White?
En kompis och jag undrar eftersom vi ska sätta ihop min hane (DTW) med hennes hona (Black). Min DTW är egen uppfödning med agouti och black i ryggen men även whitepatched. Hennes hona är en Black-hona som är köpt på djuraffär så vi vet inte hennes fulla genetiska kod, men hon har fått ungar med min egenuppfödda Vargbäcken's Neemat (aguoti) som ägs av min kompis där en av ungarna blev black och resten agouti.
Så, vad tror ni det blir för färger? O.o
Ska också tilläggas att vi vill gärna ha svar så fort som möjligt ^^''
Vad hjälpsamma folk är -.-'''

Är inte så duktig på detta och dem jag vet som kan en del om detta här inne är bortresta men det finna andra här inne som kan och dem kanske helt enkelt inte inloggade ännu. Du skall se att du säkert får svar snart :)
Det beror ju på vad som finns bakom dem, går inte att säga att det blir den eller den färgen utifrån vad föräldrarna har för färg. Man måste veta vad de är bärare av också.

Vi i SGF har varit i Åbo tillsammans i helgen, flera av oss är inte hemma än, så därför kan det ha varit lite tyst från vår sida.
Iaf till saken. DTW kan ju bära iprincip vad som helst, för färgen beror inte så mycket på enskilda gener. Tex kan de vara AA eller aa, de är DTW iallafall. Dessutom är en svart från djuraffär förmodligen bärare av recessiva gener, men man kan omöjligen veta.
Men, om du har fött upp hanen så kan vi få reda på lite genom hans föräldrar, tex ifall bägge är svarta så vet vi att han är aa, och liknande. Så, vad är hans föräldrar?
Hans mor är en Whitepatched Agouti och hans far är en Whitepatched Black ^^

Ojojoj då kan man typ inte utläsa något, för agouti bär inget synligt, och black är bara aa. Eftersom det inte spelar roll för DTW så hjälper det inget. Hade han haft tex en haft grey agouti förälder och en en deh förälder hade man kunnat veta nått. Jag tror att möjligeten att alla i kullen blir agouti eller svart är ganska så stor. Vilka andra färger de möjligen kan få kan man omöjligen veta.

Men vad fick de där föräldrarna mer för färger?
Dom fick tre Agouti, varav två var whitepatched, och så DTW. Fick bara en kull på föräldrarna :/

Ojoj va jobbigt, inget att klura med då=(
Har du parat dem?
Jag har inte gjort det, då den svarta honan tillhör en kompis till mej som också håller på med gerbiluppfödning