Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 976 ggr
Luna1988
0

Ta ut gerbilerna i sommar?

Nu när det går mot sommaren så skulle jag tycka det vore skönt för gerbilerna att komma ut lite.. Vet bara inte hur, har funderar på å köpa en liten box och sedan göra någon liten avgränsad yta ute så de får känna sommarens solsken :). Men även om det inte finns så mycket katter här så vet man ju aldrig :(
Är det en för stor risk att ta ?

isafisa
0

nej de tror jag inte, om du håller koll på dom :) jag ska ta mitt dunalock och ha dom i i sommar. Kom ihåg att de inte får vara för varmt :)

Wiizy
0

Håll bara koll på dom, så tror jag att det går bra!

EmmaG
0

Som de säger.. Håll koll dom så att de inte rymmer, eller andra djur är för nyfikna, och låt de inte stå för varmt

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

OttoT
0

Jag har haft mina i en utekaninbur om somrarna under små korta stunder, det man får tänka på är som det står ovan att de inte få stå för varmt, ska finnas skugga, men även att det inte blåser för mycket.

Fascination
0

Om man vill så har jag sett i olika djuraffärer att det finns små "hagar" att köpa ifall man vill ha djuren ute på golvet eller marken.

isafisa
0

#5 jag har en sån hage hemma, men tror inte jag skulle våga ha den på marken då de lätt kan bli glipor

Fascination
0

#6 Okej, jag har aldrig testat den själv så det visste jag inte.

Denna kommentar har tagits bort.
isafisa
0

#7 nej de förstår jag :) Hade tänkt att ha den ute först, men när jag såg den här hemma ångrade jag mig ^^

Fascination
0

#9 Men funkar den bra inomhus och så? För jag har funderat på om det kan vara värt att skaffa.

tjiggit
0

Vissa gerbiler klättrar lätt över en hamsterhage, men om man har koll på dem kan de ju springa av sig i den.

Jag hade inte tagit ut gerbiler under sommaren. Det är stressande för gerbilerna att komma i en ny miljö med massvis med olika skrämmande lukter och inget riktigt ställe att gömma sig på. För mig känns det som att det är mest för sin egen skull än för gerbilernas som man tar ut dem utomhus. Tänk om de springer iväg? Blir rädda för något och försvinner? Hemska tanke.

sasha-
0

Jag undrar också lite kring hurpass mycket de njuter av gräset och den friska luften:P Kanske är det att ge dem mänskliga känslor att tro det.

tjiggit
0

Precis så jag också tänker… Dessutom risken för smittor och ohyra utifrån…

isafisa
0

#10 ja för mig funkar det bra, dom akn ju hoppa över, men de e bara min jagge som vågar å han fångar man lätt in. Jag tycker de e lättare att ha en sån bara så man kan va säkrare på att dom inte försvinner ^^