Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 3228 ggr
tjoffsa
0

Svårt se könsskillnad på ung gerbil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vid vilken ålder senast kan man avgöra kön på en ung gerbilhanne???

om den är sent utvecklad!?

Nu har jag försökt hitta en igen, och det var minst sagt inte så lätt eftersom alla "hanner" såg lika ut.

Så igen..Är det en hanne eller?????

Nu är jag jättenojjig, s jag lägger in några bilder

L1ll4n
0

Man kan se vilket kön från första dagen, en del har jätte lätt för det, en del inte. Jag är en av dom som har lite svårt att se skillnad från de första dagarna ^^)

sasha-
0

Jag har aldrig könsbestämt några ungar. Men jag är 65% på att det är en hona.

tjoffsa
0

va konstigt försöker lägga in bilder men gå inte..kanse måst skriva nå samtidigt

tjoffsa
0

att de ka va så svårt få tag på en hanne..funderar på om det inte finns nå i hela Norrköping

sasha-
0

Hur gammal är han/hon?

tjoffsa
0

åtminstone 9 veckor..minst!

tjoffsa
0
tjoffsa
0

Men om alla va honor på affärn..å va så pass "gammla" borde dom itne ha börjat bråka då? efterdom de va 5 st

sasha-
0

Nje de kan nog klara sig när de är så unga. Men som sagt, jag är inte på något vis en expert. Det kan mycket väl vara en hane. Att jag inte tycker det liknar en är ju för att han då borde ha lite kulor då. Men som sagt, hör med nån annan innan du börjar misströsta:P

tjoffsa
0

Märkte på de 2 honorna jag har att de känner lukten av någon okänd, så ena har börjat stryka mage överallt och tukta den andra lite..luktar å slickar på saker…kanske jag borde ta den nya nånannanstans..kan de va mer troligt att de är en hona eller hane då??

sasha-
0

Ingetdera, en av mina honor blev knäpp när jag fick fler. Oavsett, dra inga slutsatser av vad jag tror. Vänta på nån bättre att säga vilket kön hon/han är.

Nettan_L
0

Var uppe och kollade på mina honor och dem ser ut så som på dina bilder, den yngsta är född nov-07 och demn älsta mars -06. Tycker inte det ser ut som hanar för dem har ganska stora pungar om man säger så, hehe!

tjoffsa
0

ok. nä va irriterad jag blir…som tur är kan jag lämna tillbaka..annars skulle det väl sluta med at jag har 20 gerbiler här hemma när det blir såhär

OttoT
0

Jo det där är jag 96 % säker på att det är en hona.

[Tassy]
0

Jag bifogar bilder så ni kan jämföra ;)

Först ut är en hona

http://gerbiler.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=5afa6a51-0402-46fc-9956-cc16b797fc67&Filename=P1020173.JPG

[Tassy]
0

Och här kommer en hane.

http://gerbiler.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=7374be05-e90d-4457-a40f-53452160d94d&Filename=P1020195.JPG

[Tassy]
0

Lägg märke till skillnaden mellan könsöppningarna och "pluppen" hos hanen är avståndet mycket längre.

Du har en hona.

sasha-
0

Haha vilka små kulor han har. Fast det var inte så mkt att jämnföra med.. Din hane ser typ ut som mina honor:P

[Tassy]
0

Hanen igen, som dessutom är sent utvecklad. Denna gång ville han inte visa rumpan, men ah, ni ser nog skillnaden Skrattande

http://gerbiler.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=d2062f86-8b0e-4373-a55c-4ce999016fdb&Filename=P1020187.JPG

[Tassy]
0

haha, ja han är jättesent utvecklad :P Han är en hel månad äldre än honan på bilden.. :P Men man ser ändå skillnaden tycker jag? Flört

sasha-
0

Jo en aning:P

Men Tjoffsas gerbielr ser väl onekligen ut som en hona?

[Tassy]
0

Japps, det gör dom :)

[Tassy]
0

En bättre bild på hanen med minikulorna

http://gerbiler.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=6206b753-e35a-433a-8179-85e58d53923d&Filename=P1020196.JPG

sasha-
0

Naw haha
En av mina är extrem åt andra hållet. Jag ska ta en bild nån dag hihi. Superstora kulor har han^^

[Tassy]
0

#24 ptjah, så kan det gå ;)

Men hela lillponken är liten, han är född 05/01/2008 och väger knappt 40g, så han har ju en anledning att ha små bollar :P

sasha-
0

Jaa så är det nogFlört

tjoffsa
0

haha.fina småpojkar.ja..ska dit imorgon och byta..ska gå igenom varenda en.. önska jag kunde fara dit redan nu..Ledsen

[Tassy]
0

#26 Hehe, yes

#27 Ush så tråkigt, hoppas det går bättre nästa gång :)

tjoffsa
0

haha jo, spännande det ska bli..kanske blir fel igen för 3:e gången…

tjoffsa
0

hoppas bara hon kan komma med en kompis…får skuldkänslor annars…Fundersam om alla dom nu va honor.

sasha-
0

Mm, hon kan ju inte sättas ihop med sina ex-vänner..

tjoffsa
0

stackars..känns som om det är mitt fel nu…Gråter

sasha-
0

Nädå, du bad om en hane och du borde ha fått en hane.

sasha-
0

Men se till att de sätter henne med nån, så de inte säljer henne ensam.