I handen
Hoppar era gerbiler frivilligt upp i handen och hur ofta isåfall? Nyfiken då jag märkt hos mig att det är väldigt olika.
varje gång kommer de i full rulle och springer upp på axeln :)
Olika, det varier massor, vissa av mina är hur sociala som helst och andra mer att man får lyfta upp dom;) Men alla är ju tama på sitt vis;)
#3 så e de för mig med, Dylan hoppar upp i handen när han vill (bebis) och Jagge är sådär att man ska lyfta men är urgosig i handen.
Ferrari ska vi dock inte tala om, han verkar vara i nån ålderskris… redan.. lite orolig :S

Nä, det gör de inte. De är hur snälla som helst när de kommer upp i handen, men de vill inte dit =P
En av dem kan dock få ryck ibland å står då och hoppar på bakbenen i timmar tills man lyfter henne. Andra dagar kan hon springa för livet när man vill ta upp henne.
Det är olika. Vissa springer full rulle upp för armen och vissa gömmer sig. Men när man väl har dem uppe så sitter de flesta snällt stilla eller klättrar vidare upp på axeln och sitter där och ser sig nyfiket omkring. :)
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!
Jag brukar inte låta mina gerbiler göra det så mycket när de blir äldre, då tar jag alltid upp dem genom att greppa om ryggen eller skopa under. Men visst, finns möjligheten så skuttar de väl upp om de har lust, haha. ;)

Beror på vilka gerbiler, några vill upp andra inte :)
Mina vill komma upp rätt så ofta, men är lite fega ännu. Men har man handen nere ett tag klättrar de ofta upp på armen. Annars får man lyfta upp dom.
Det är väldigt olika från gerbil till gerbil, vissa vill upp så fort man dom får ser på en, andra springer och gömmer sig men är jättegosiga i handen ;)
Okej :) Skönt att få en översikt ;) Blev lite så att jag trodde alla andras alltid kom upp frivilligt ;P Men så var tydligen inte fallet *pust*