Försäljningsproblem
Har sett väldigt många nu tkr jag som verkar ha problem att sälja ungar, som iprincip blir tvungna att tigga om att folk ska köpa deras ungar. Har du nån gång haft problem med att hitta köpare?

bra fråga..kan ju också tänka sig frågan om det är mkt lättare få ungar sålt med stamtavla/registreringsbevis
Ungar har jag aldrig haft problem med att sälja (ta i trä, haha), men vuxna omplaceringar är lite svårare.
allt beror väl på¨var man bor och vd det är för ungar (bakgrund, färg m.m)
Nepp, har haft 5 kullar, och alla kullarna från 1-4 har blivit tingade innan de har blivit leveransklara;) Den sista kullen har jag inte bestämt vem jag ska sälja, eller behålla, så jag har inte skicikat ngt mail till bebisförmdelingen än;)

Jag har inte haft problem med att få sålt ungarna från mina 2 kullar hitills. Alla har istortsett varit tingade innan de var leveransklara.

Jag tror det beror väldigt mycket på var man bor någonstans och vilka färger det är på ungarna.

#6, det kan du nog ha rätt i. Det konstiga är att jag har haft två kullar med bara Agouti och fått dem sålda ändå =)

#7 Jag vet inte om det är så, men jag tänker att det kanske beror en del på att du bor i Göteborg? Finns inte så många uppfödare här i trakten. Men det är bara en tanke :)

Jag har haft lite problem, men de tror jag beror på dels att jag fick många ungar på en gång. Fick ju ta en tredje kull eftersom mamman blev alldeles för stressad när pappan togs ut. Ville ju inte att de andra ungarna skulle bli skadade pga mammans stress. Och det kom 5+7+7 ungar kullarna, så det blir ju en del!
Sen bor jag lite tokigt, Limmared? Nä tänkte väl inte att ni hört talas om det:) Det känns som om folk tror att det ligger jätte långt bort bara för att det är ett litet samhälle. Men det som är bra med mig är att jag åker väldigt ofta förbi gbg (och upp till ljungskile/uddevalla) och kan lämna ungar där. Åker ju även till sthml några gånger om året, t.ex. nu i April! Sen till hösten ska jag flytta till gbg så det kanske går lättare då och så får jag troligen inte så många ungar på en o samma gång igen!