Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 758 ggr
Katter3
0

Ung eller vuxen?

Vi säger att du ska skaffa nya gerbiler. Väljer du att köpa unga gerbiler eller vuxna?

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

wolfgirl82
0

Jag kan mkt väl tänka mig köpa vuxna djur som behöver omplaceras och ge dem ett gott hem  lika väl som att köpa unga djur. Speciellt om det bara ska vara till sällskap.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

sasha-
0

Nej, jag köper mest unga. Har dock köpt två vuxna varav en var 3 år och en var 1 år. Saker är att jag aldrig köpt två gerbiler från samma person. Så för att sätta ihop behöver iaf en av dem vara unga. Dessutom är jag ju intresserad av att avla, och då kan man inte köpa särskilt gamla honor.

isafisa
0

beror ju helt på vad jag ska ha dom till. som bara sällskap bryr jag mig inte om åldern, men om jag ska ha till avel skaffar jag gärna unga då jag kan se deras utveckling m.m.

OttoT
0

Jag köper helst unga djur, då man för vara med då de "växer upp" det känns lite roligare. Sen så får man kanske ha kvar dom lite längre än om man köper djur som kanske är två år.

Zaphix
0

Skulle jag köpa fler gerbiler skulle jag gärna köpa vuxna djur. Har bara en vuxen nu (och tre ungdomar) och den vuxna är betydligt lugnare och trevligare i tempramentet.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

tjoffsa
0

skulle nog också föredra vuxna..om jag i förväg vill veta just tempramentet..med unga vet man ju inte sådär direkt.

Emmell
0

Jag instämmer i vad #1 wolfgirl skrev. :)

tjiggit
0

Eftersom jag också är intresserad av avel har det blivit så att jag hitills bara köpt unga djur, dels för att de skall gå ihop med de vuxna jag redan har, men ockås för att honor inte kan vara för gamla för att avlas på. Annars kan jag lika gärna tänka mig att köpa vuxna djur, de är ofta mycket lugnare och gosigare än sprattiga ungar =)

Omplaceringar som inte skall ingå i min avel har jag inte speciellt mycket plats för. Det blir tillräckligt många burar ändå…

Katter3
0

Jag vet inte riktigt. Om jag skulle köpa några gerbiler i nuläget så skulle jag nog köpt ett par vuxna.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se