Vid fönstret?
Kan man ha akvariumet på en möbel vid fönsterna? Eller blir det för varmt för gerbilerna när solen skiner? Kan man i sådanafall ha rullgardinerna nerdragna eller gardiner för?
Hoppas någon kan svara på alla mina frågor. :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Hej!
Jag skulle inte rekommendera det. Även rullgardiner blir hemskt varma under sommaren, och under vintern brukar det bli kallt runt förnstren. Gerbiler är också väldigt känsliga för drag.
Mvh Tassy

Det beror på om det är ett fönster där solen ligger på hela dagarna eller inte skulle jag säga. Vi har genomgångslägenhet och på ena sidan av vardagsrummet skulle vi aldrig kunna ha burarna men på andra sidan står de bra, det är bara lite kvällssol så det fungerar bra, givetvis står de inte mitt framför fönstret.
Jag har mina gerbiler vid fönstret. Men sedan ligger min lägenhet inte så att solen någonsin skiner rakt in.
Men får se hur det blir till sommaren, kanske flyttar dom då om det blir för varmt.

Ja kolla solen men även kallraset som brukar bli vid fönstret. Känn efter om mycket luft strömmar in, är det ett två glas eller tre glas fönster?
Puttar upp. ^^
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Du får känna efter om det drar in mycket. Känn hur stark solen är. Gör en bedömning, vill du att dina gerbiler ska stå där? Är det värt att chansa?