Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1353 ggr
Zaphix
0

Vart är gerbilerna på natten?

Ni som bor i en etta eller bara har ett rum till förfogande..

Var har ni era gerbiler på natten?

Mina är som mest aktiva på natten vilket gör att det är omöjligt att sova vissa nätter. De låter när de gnager och gräver och joxar. Vet inte vad jag ska ta mig till.. De låter även om jag ställer in dom på toan och stänger dörren.

Hur gör ni för att få er nattsömn?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Hamzter95
0

Min gerbil låter inte direkt o han sover inte bara på dagen likzom som hamstrar brukar men han e vaken då ja e vaken o så ..men han brukar sova på natten/kvällen eller ja det är väl olika :)

men mina hamstrar e helt galna o gnager på gallret på natten men jag är van så ja kan somna ändå :P

[Tassy]
0

några få nätter har jag fått plocka ur kartonger osv ur akvariet pga oväsen, men oftast är de duktiga och sover på natten :)

Mina akvarier flyttar man inte in på toa nattetid, de får inte plats i badrummet XD

[bimbim]
0

Jag flyttar in dem i badrummet de nätter då det är tokiga, andra gånger räcker det med att ge dem en toarulle att gnaga på tills jag somnat. Jag sover dock alltid med en öronpropp eller två pga grannarna…:D

Nicolina
0

Säger bara en sak - **öronproppar!
**
Själv sover jag med en kanin och två hamstrar på rummet så då är uppfinningen öronpropp mycket bra^^

Zaphix
0

Fixar inte öronproppar, känner mig så instängd, och de känns så bakteriefyllda. Är fånig, jag vet.

Ska testa toarullar, håller på med en toarullsinsamling nu så. :)

Min och Dackes blogg

Silverpumans
0

mina är ofta och gräver i hörnen och det är det som gör att det låter så mycket. Jag brukar se till så huset de har är lite nedgrävt och sedan skyffla upp lite spån i kanterna på akvariet innan jag lägger mig. När de väl orkat gräva bort spånet från alla hörn så har jag hunnit somna :-)

Zaphix
0

Det ska jag absolut testa. Har inte jättemycket spån, så de gräver lätt ned till plasten i dunaburen, men ska ställa huset på en liten hög tror jag. :)

Min och Dackes blogg

[bimbim]
0

jag har glasburkar i alla hörn för att undvika hörngrävning, kanske nåt att testa?

Zaphix
0

De gräver inte i hörnen, utan mitt under huset och de försöker gräva djupare tunnlar än vad som är fysiskt möjligt.

Min och Dackes blogg

Solaika
0

Stoppa i lite mera spån då? De gillar ju uppenbarligen att gräva o med lite mer spån så kanske de håller sig till spånet.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

OttoT
0

Att dom gräver i hörnen är ofta konsekvensera av att ha gerbiler i duna-burar.. Det är otroligt jobbigt att ligga och höra på det om nätterna :D

Zaphix
0

Kan tyvärr inte stoppa i mer spån eftersom de då gräver över vattenflaskan och kan då inte dricka. Den läcker om det ligger spån över pipen, så spånet blir blött och mössen kan inte dricka.

Min och Dackes blogg

L8sson
0

jadu mina gerbiler joxar som f*n på nätterna.. har haft tanke att sova med öronproppar men har inte provat… men jag somnar alltid med mp3 i öronen.. annar kommer jag aldrig att somna liksom..

isafisa
0

har mer spån i min nu, så nu låter dom knappt när dom är i sina gångar. :) har en duna och har flaskan i "taket"

L8sson
0

jag har duna också har jätte mkt spån, men dom går ner till botten endå och gräver..

Emmell
0

#15 testat lägga i kartong som dom kan sysselsätta sig med? Då menar jag inte bara pappersrullar, utan typ en hel äggkartong eller liknande stort. Lägg i mat i kartongen så dom har nåt att pyssla med ett tag.

Gräver dom på botten kan du ju gräva ner nåt av kartong längst ner också, så kommer dom inte åt lika lätt.

Öronproppar är en bra lösning, så övervinn din "rädsla" för dom, är ju ett sätt…

Annars somnar man trots oljud, bara man är trött nog. ;)

Angelclaw
0

Vi har våra i sovrummet ^^ och visst låter de men, jag är rätt van och störs inte av det.

#1 Har du bara en gerbil? Visst vet du att gerbiler inte ska vara ensamma, utan ha iallafall en kompis?  :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

L1ll4n
0

Jag har mina i mitt sovrum och dom låter mycket men jag har vant mig nu :P

L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16 jo jag har faktist lagt i en glasskartong.. med spån och hö i.. så dom får sysselsätta sej med.. gav de på morgonen så dom ska va trötta sen.. och gud va dom höll på med karongerna.. XD sen på kvällen när jag la mej så började dom gräva i kartongen och i botten..

på bilden.. buren dock har jag inte lagt i kartongen där.. men den ligger där nu.. men där ser ni hur mkt spån jag har :O men endå grävar dom sej till botten och gräver förfullt XD

isafisa
0

#19 är samma för mej, har ung lika mkt spån som du, men jag är så fruktansvärt trött på kvällen att jag somnar oavsett vad.

L8sson
0

#20 hehe jag har jätte svårt att somna med dom men jag lyssnar på mp3n :P tills jag somnar ^^

frisse
0

jag har köpt en duna som jag flyttar över dom i och her den i ett annat rum.Men när vi inte hade en duna kunde jag knappt sova ibland så jag vet hur hämskt det är :)