säg inte att det är honor...
Nu är jag jätte tveksam på att de 2 nykommlingarna jag haft ca 2 veckor är honor..men de sa hanar…är jag helt urkass på att se könsskillnaden eller vad tror ni? min champis och whisky är ca 10-12 veckor..är de honor måste de va äldre, för de är nästan ubbla storleken som de yngre honorna på 9 veckor.
här först är ena honan..jag har jämfört dom på bild

Jag tycker det ser ut som tre honor. ingen synlig pung (om den inte är minimal)
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!
japp, 3 flickor är det

åh..NEEEEJ!!!..när brukar pungen bli synlig på hanar?
alltså är de honor på riktigt så måste djuraffärerna skärpa sig…eller så uppfödaren med där de kommer ifrån…vad ska jag göra..ville ju ha pöjkar..kört med att ge tillbaka dom antar jag..får inte ens ha öppet köp på dom en dag ens.
Man brukar kunna se det vid 7 veckor ungefär men det är ju olika hur fort djuren utvecklas
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!
men om dom sagt att de e hanar å de e honor så ,åste du väl få lämna tebax dom, isf har du ju blivit lurad. Du kan ju höra med dom där du köpte dom

ja, då borde de ha synats för längesen ändå kan man ju tycka…men då kanske dom är dräktiga då de gick med anda hanar..om inte de va honor hela högen..eller så kanske de va hanar från annan ålder som inte var könsmogna..fast ser inte de är feta än iallafall..nä, va besviken jag blev nu

#7..a jag ska ringa och höra med dom imorgon

men jag tycker synd om dom om de måste tillbaka till djuraffär igen..stackars..åsså är man ju som fäst vid dom redan..speciellt min sambo som hänger läpp nu
Är det nån speciell anlednding att du hellre ville ha hanar? Annars skulle jag nog behållt dom, som du själv skrev hinner man ju snabbt fästa sig vid dom. :)
Men helt klart tråkigt med en sån miss.

Japp, det ser ut som töser som dem andra säger. Du får berätta vad dem sa när du ringt imorgon ;) Tråkigt när sådant här händer.

Svårt veta vad jag ska göra..vill inte att de ska hamna på djuraffär igen. de hade säkert varit där länge..mer än vad de sa..eftersom hanar är större trodde jag på dom när de sa de va ca 7-8 veckor..men jag fattar inte hur de tar fel på saker..jag har svårt förstå om de gör så med mening. att de går så bra ihop med nya hanar som kom förstår jag inte heller. Jag kan bara inte sälja dom. Jag har förhoppningar på att börja avla så småning om i liten skala, och vill lära mig och känna efter så mycket som möjligt innan jag sätter igång. Kanske får tag på nå fina pojkar som passar, men det kanske inte är till för nybörjare.

Njo problemet är ju atty de är tre. Honor ska aldrig vara mer än två x/
Så antingen får du sälja den ena eller köpa en till "hane".

har dom levt tillsammans länge så KAN det faktiskt fungera med tre honor. Jag har tre honor hemma och vet flera andra som har det också. Det går superbra! Mina är systrar och den enes dotter vilket också gör det lättare. Men är dina gerbiler syskon kan det fungera. Tycker du ska vänta och se först innan du bestämmer dig för att sälja någon av dem. :-)

nä. de finns 4…de går 2 och 2…men jag tog en bild från 1 hona och inte båda..för att jämföra dom med "hanarna" en och en..(2, sammanlagt 3 bilder).så därför finns det 3 bilder.

Fast det är en grunsprincip. Det kan funka i ett år, å sen kan de hux flux döda den tredje. Man kan i vissa fall ha två honor med en hane, det betyder inte att det är på något sätt fördelaktigt.

jo jag vet min poäng var att det är större chans att det går om de är släkt. Mina har levt tillsammans i mer än ett och ett halvt år nu utan problem.

Tycker du ska kontakta djuraffären oavsett om du vill behålla dem. De har gjort fel och borde bistå med nån ersättning av nåt slag…kanske lite gratis mat, leksaker osv…
Krama
håller med #19, någonting måste du kunna få i ersättning för att dom gjort fel
Helt klart honor, mina 4,5-veckors bebbar har större kulor ….

hehe lol^^

nästa gång ska jag be att själv avgöra kön.