Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 674 ggr
L8sson
0

imorn är de dax

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorn är de dax för parning. Skrattande

jag har studerat gerbilerna och kollat vilken som är dominant, och jag har kommit fram till att Hoppsan (slate honan) är dominant för att när jag släppte ner hennes bur kompis kom hon fram och luktade på henne och de gjorde inte den andra gerbilen..

aa och så har vi kommit fram till att vi ska ha en hona hos varje hane, för min kompis har 2 hanar så då sätter vi ihop dom med en varsin tjej. då började jag tänka.. hur vet jag vilken jag ska ta dådå? hur ska jag tänka? hoppas ni har nå förslag eller tips..

har varit hos djurmgazinet och pratat om ifall dom vill ha gerbiler, och dom som JAA! att dom behövde.. så jag har eventuellt 3 djurmgazinet som vill ha gerbiler :) har fler alternativ också..

jag ser fram imot detta =) kul kul kul :P

(på bilden är de hanarna) vilken ska jag sätta ihop med vilken ?

hanarna
#agente cream
#agouti
Honorna
#slate
#burmese
#siames

L8sson
0

siames tjejen

L8sson
0

slate honan

L8sson
0

burmese flickan

L8sson
0

nu är dom tillsammans

agouti och slate..

L8sson
0

och dom här

agente cream och siames

L8sson
0

en till på agente cream men suddig..

tjiggit
0

Hur skall du göra med den honan som får gå ensam? Skall du köpa en kompis till henne då?

sasha-
0

Asså tänk på att du måste dela på honan och hanen efter ca 3 kullar.. Å du kan ju inte sätta ihop honorna eller hanarna igen. Så då blir de två burarna 4 burar. Dessutom måste honorna brunsta vid parning, och något säger mig att du inte är säker på att bägge honorna kommer att brunsta imorrn.

Känns lite skumt att ni bara tar två honor och tva hanar och sätter ihop utan tanke på gener som passar ihop eller att para gerbiler som faktiskt har något speciellt att föra vidare. Vet att jag är taskig, men så tycker jag..

L8sson
0

#8 japp har tänkt ut de, och har fixat burar ;)

gerbilerna dör väll inte av att dom får konstig färg? dom ska bli husdjur?..

och jag har läst en del om detta.. vet att man ska ta isär dom efter andra kullen som föds.. för dom måste va med varandra när den första kullen föds..

de e bara att tycka, du e inte taskig.. men de kanske låter som jag bara ahar satt ihop dom.. men jag har tänkt på detta länge!

L8sson
0

#7 hon är hos min kompis med hennes gerbiler så länge och de gick jätte bra ihop med dom.. sen får hon flytta hem igen och få en hona att gå med.. men eventuellt kanske min kompis vill ha kvar ellie men vi får se.. jag saknar ju redan henne och hon har inte varit borta länge än..

tjiggit
0

#10, så bra att din kompis hade en ensam unge att sätta henne med.

L8sson
0

#11 aa hon skaffade den typ dagen innan så sa jag till henne att man måste ha en kompis till sin gerbil.. så då får hon låna min =)