Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 513 ggr
Katter3
0

Rymde ut ur buren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har länge funderat på att byta lock till akvariumet, eftersom det jag har är ganska lätt. Men nu SKA jag byta lock. Jag låg nämligen och tittade på teve, klockan var kanske kvart över nio. Mamma kommer ner och säger att en av gerbilerna springer runt på golvet i mitt rum. Gissa vem som flyger upp för trappan? Mamma hade stängt dörren, för hon är lite rädd för gerbiler, så att han inte kunde smita ut. Det var Sam som hade rymt. Jag gick in på mitt rum och stängde dörren efter mig. Lyssnade efter klor mot golv, och ljudet kom under sängen. Gör små ljud och då ploppar Sam fram. Jag plockar upp honom och sätter honom i buren.

Innan jag kollade på teve hade jag nämligen lagt in ganska mycket kartong i buren. Mitt lock är i två delar, efter en liten olyckshändelse. :P Jag brukar lägga ett fotoalbum över en av delarna, så att de inte kan knuffa bort locket. Sam hade antagligen ställt sig på kartongen och sträckt sig mot springan mellan de två delarna, och lyckats få ner det. (Den minsta delen av locket låg i buren när jag kom upp.) Och hoppat ut helt enkelt.

Nu ska jag försöka fixa ett lock med träram och nät, och göra det så stabilt som möjligt.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

emmsaaan
0

Vilken tur att ni hittade honom igen! Busfrö ^^

Katter3
0

#1 Ja, och tur att ingen av våra katter sprang förbi just då. Vi har tre utekatter, men de är inne ibland om någon passar dem. Våran Pingu låg inne på min ena storebrors rum medan Sam levde rövare på golvet. Tur att Pingu inte fick för sig att springa in på mitt rum och sova, som han ibland gör. x)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se