Simon är borta!
Min ena Simon (har två som heter lika) är borta..!!
Jag hade buren i hallen, tog bort allting farligt och alla skor och allt så det skulle vara helt tomt. Öppnade upp buren så de skulle kunna gå ut och springa i hallen.
Men det var bara Simon som gick ut, och han hittade ett hål bakom garderoberna, och jag får inte tag på honom. Kan omöjligt få in handen där, och han kommer inte fram. Har lagt ut en massa solrosfrön framför hålet så han kanske känner lukten och kommer ut.. Hoppas.
Om jag inte får ut honom på det här sättet lovade far min att han kommer förbi imorgon och borrar upp ett stort hål så vi kan ta ut lille Simon.
Håll tummarna att han kommer ut!
Oj, vad jobbigt. Hoppas att ni får ut honom! *håller tummarna*
Min kröp in under kylen, jag fick ut henne genom att hålla kompisen framför hålet. Efter ett tag saknade de varandra och då letade sig rymlingen ut från gömstället för att nosa på kompisen =)
Har dom andra mössen i buren utanför.

Nej så hemskt :( Lycka till.
Fick just tag på honom. Han kom ut ur hålan och jag kastade mig fram och täppte igen hålet med en handduk. Så nu är råttan fast! :)
Han såg riktigt glad ut över att få se sina kompisar igen. :)

Vad skönt att höra att han kommit tillbaka! :D
Ja, vilken tur att allt ordnade sig. Det skulle ju ha varit riktigt besvärligt att behöva borra hål i vägen.
Ja, jag var ju så rädd att han skulle bita på nån elkabel därunder eller nåt sånt. 

Härligt att han kom fram! :)