Lock på akvarium

#2: Vi har ungefär likadana :)

Har inga bilder, men har hårplast, ganska tjockt, med borrade hål i.
Det är 110cm långt och 40-50cm djupt :) Är helnöjd med det! Dessutom kan jag ha hamstrarnas burar på stativet under så ser rummet mycket mer trevligt ut än om det stod burar i alla hörn *ler*
Det var jättefina burar.

va snyggt det var! #13

Tack :D
Jag längtar tills tjejerna ska få flytta in i det nya (eller ja.. nytt är det ju inte, men det är nytt för mig :)) akvariet. ^^,
#15 Snyggt!
Hur stort är ditt akvarie? ^^

Tack :D
100x50x50 cm :D
Snygga lock! :)
#11 hur har ni gjort locket? en liten guide hade varit kanon. :)

#19: Jag får be pappa skriva en guide. ;D Haha, nejdå, men jag vet inte om jag kan förklara så bra för det var ju papsen som byggde.
Jag kan ge mig på ett försök iaf. :P
Grunden är ju i alla fall en 8 mm plywoodskiva som vi har sågat två fyrkantiga hål med rundade hörn. Ur det mindre hålet sågade vi ett nytt hål som ska bli luckan. Vi häftade fast stålnät på undersidan i det stora hålet och i luckan. Vi satte små vinklade lister i hörnen som får locket att sitta på plats. För att luckan inte ska åka ner satte vi små "klossar" på undersidan plywooden.
Inte så detaljerad förklaring, men jag hoppas att ni kanske förstod någorlunda. :)
Vill ni ha en mer detaljerad beskrivning med bilder o.s.v. så får ni hojta till så kanske vi kan fixa det. ;)