Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1374 ggr
Tobias844
0

Gerbiler på sängen, säkert?

jag vågar inte släppa lös mina gerbiler på sängen i rädsla av att dom ska hoppa ner från den och springa in nån stans i någon springa (bor i ett gammalt hus. hur säkert är det att släppa lös dom på sängen?

hittils har jag bara låitit dom vara i badkaret. först så vågar dom inte kliva ut i badkaret fast efter några minuter kliver en ut sen kommer den andra sen springer dom omkring i badkaret och har kul. badkaret är ju säkrare än sängen. vilket är bäst bad kar eller sängen?

MsNattiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

självklart är juh badkar säkrare, men jag föredrar sängen faktiskt. du kan ju kolla runt i hörnen och så vidare,kolla om du hittar nån springa och täppa till den då.stänga dörren. då borde det vara säkert också, men man brukar oftast få tag på dem om dem trillar ner på golvet,om man är uppmärksam. :)

Tobias844
0

okej. har många möbler och sånt på rummet också och för att inte nämna alla kablarna jag har som dom kan gnaga på :S farsan har lovat att renovera mitt rum till sommaren fixa golvet och väggarna och då ska jag fixa ett rum som ska va säkert för gerbiler att springa på golvet. få se om jag låter dom vara i sängen

MsNattiz
0

sladdarna och det kan man sätta tejp över, och man ska juh se till att inte ha nå mycket saker på golvet som de kan gömma sej bland..men va kul att du ska få renoverat, alltid härligt med ett "nytt" rum  :)

Chimney
0

när jag har dom i sängen så bygger jag och min lillasyster en mur av massa täcken =P

Blir som en mjuk lekhage där innen :)  

(får så klart hålla koll på dom så dom inte klättrar över)

Tobias844
0

om jag ska tejp över mina kablar så kommer det måsta användas några rullar. (har för många konsoler och alla kablar är intrasslade i varandra.) men kommer bli najs när vi renoverar. om han gör det i sommar som han lovade förut.

Tobias844
0

hmm najs det där met täcken. ska testa det så fort jag kommit hem. ^^

MsNattiz
0

jaha, okej ^^,

memmis
0

Jag har haft minna på sängen och jag var jätte närvös innan att dom skulle hoppa ner men det gjorde dom inte. :) tycker du borde prova

baby-lovedoll
0

mina har väl hamnat på golvet någon enstaka gång, men jag fick tag på dom ganska fort. Det där med täcken är ju bra så länge man håller koll på dom :)

Tobias844
0

okej. ^^ hoppas mina inte hoppar ner.

Tobias844
0

hur har du fångat dom när dom har kommit ner på golvet? (mina är inte hand tama än.)

baby-lovedoll
0

mina vägrar komma upp i handen när dom är på golver, men jag brukar kupa händerna runt om dom. det brukar gå bra då,

Tobias844
0

okej. jag försöker så med mina i vadkaret och i buren. då springer dom iväg innen jag hinner. och lyckas jag klämmer dom sig ut. vågar inte hålla i så hårt (rädd att skada dom)

baby-lovedoll
0

okej vet vad du menar…. hur gamla/unga är dom?

Tobias844
0

en är typ 9 månader och 1 av dom är typ 6 månader

Speedy
0

Om sängen står högt upp så vågar de inte hoppa ner, fast när dom väl fattar hur man kommer ner för sängen så kan de bli kul att försöka få fast dem igen =)

Tobias844
0

okej ^^  min säng är unge fär 0.5-0.7 meter hög. är det högt nog för att dom inte ska våga?

Wilmagumman
0

Vi släpper våra två lösa ibland på golvet så de får springa av sig. De har blivit så tama att de kommer fram till oss om vi sitter på golvet. De är lite mer än ett år gamla. Visst har de hänt att några kablar har blivit avbitna, men inga dyra än…. :-)  De tar det rätt lugnt på golvet, så det känns inte som att de skulle krypa in någonstans och försvinna.

Om vi försöker ha dem i sängen eller liknande så hoppar de ner, de har absolut ingen höjdrädsla! De planerar även att hoppa från datorbordet om de är där, de sitter vid kanten och spänner sig viftar på svansen och gör sig beredda… :-)  Så man får ha koll på dem.

Tobias844
0

alla kablarna jag har på golvet går det 220 volt i så gnager do mav dom så dör dom :/ mina är inte så tama så man kan lyfta dom. men dom blir bara tamare och tamare.

hoppa från data bordet? O.O skulle jag aldrig vågao m ajg var en gerbil (lider av höjdskräck nu själv så jag skulle aldrig våga om ajg var en gerbil)

Tobias844
0

alla kablarna jag har på golvet går det 220 volt i så gnager do mav dom så dör dom :/ mina är inte så tama så man kan lyfta dom. men dom blir bara tamare och tamare.

hoppa från data bordet? O.O skulle jag aldrig vågao m ajg var en gerbil (lider av höjdskräck nu själv så jag skulle aldrig våga om ajg var en gerbil)

Eazyy
0

Vet inte, har mina gerbiler i soffan ;)

Tobias844
0

oki. gåre bra med dom i soffan då?

Eazyy
0

#21: För mina gerbiler funkar det bra, de hoppar inte ner :)

baby-lovedoll
0

Mina hoppar inte heller ner när dom är i soffan, konstigt nog. ;)

Tobias844
0

#23 okej. hoppas inte mina hoppar när ;D

Tobias844
0

#24 oki. hoppas att mina inte hoppar ner

Speedy
0

Min säng står ungefär en 70 cm över golvet och de glider nerför lakanet ner på golvet och in i sin bur, de älskar sin bur och gillar inte att få komma ut ur den :=) haha

Tobias844
0

okej. tar ett tag för mina att gå ut ur den och ner i badkaret sen vill dom nästan inte lämmna badkaret fören dom är trötta

baby-lovedoll
0

#28 de låter som mina ^.^ Fast dom vill liksom ALDRIG komma tillbaka till buren ;)

vekan
0

Badkaret är ju säkrare än sängen. Men jag gillar mest sängen, då kan man sitta mer med dem. Mina har hoppat ner från sängen och ramlat ner för sängen. Men det har som tur är klarat sig fint. Se till så att rummet med sängen är s.k. gerbilsäkert. Inga hål som dina gerbiler kan krypa in i, inga råttfällor(hihi, såklart) och det kan vara besvärligt med för mycket möbler dina gerbiler kan krypa under. Då kan de vara svåra att få in igen. Men för det mesta funkar det fint att ha dem på sängen, de flesta brukar hålla sig på den. Utan att skutta ner.

vekan
0

Och så glömde jag sladdar som dina gerbiler kan gnaga på. Det är livsfarligt.

L8sson
0

när jag har mian i sängen lägger jag typ som en vall med mitt täcke och filtar men dom klättrar ju upp , och så hoppar dom ner från sängen till golvet -_-

Fairytail
0

Så länge man håller koll på dem tycker jag att sängen kan vara en bra plats att släppa ut gerbilerna på. Dock föredrar jag ju badrumsgolvet, "lekhagen" eller "lekakvariet". :)

Tobias844
0

#30. senare ska jag göra mitt rum gerbil säkert när vi renoverar ^^

Tobias844
0

#31. sladdar är problem i mitt rum. har drygt 20-30 sladdar

Tobias844
0

#32. okej… funderar på att bygga en mur av trä till dom som jag kan ha på sängen

Tobias844
0

#33 okej. ^^ kommer ihåg när en av mina rymde i badrummet. min flickvän lyckades fånga henne iaf då

L8sson
0

#36 jaha jo de e smart =) men jag har börjat släppa ut dom på golvet i mitt rum hos mamma finns inga gömmor eller hår..

Speedy
0

Mina gerbiler har nu i veckan lyckats lura mig o gnaga av sladden till sänglampan, ;( Som tur var så fick de ingen ström i sig, så nu har man ingen sänglampa längre..

Tobias844
0

#38 okej ^^ jag önskar jag hade ett sånt rum

Tobias844
0

#39 tur att dom inte fick ström i sig. jag har för många sladdar för att kunna ha dom lösa