Vad gör dina gerbiler just nu?
Rubriken är ganska tydlig :p
Vad gör dina gerbiler just nu? Gärna ett foto så att vi andra också kan beundra dina älsklingar :D

Mina pojkar springer just nu omkring i mitt rum för andra gången och busar runt, jag har försökt fota dem men jag antar att ni också vet hur det är att fota ovilliga gerbiler, det GÅR helt enkelt inte. mina är synnerliget ovilliga, katastrof har t.o.m gått och gömt sig i bokhyllan med en min som säger något i stil med "Neeej, KAMERA, spring för livet!" Det är sådana gånger man önskar att de vore liite större och liite tjockare..
De sover skavfötters ;) Det ser så otroligt sött ut!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Här gnags det i alla burar då alla precis har fått gnag
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!

här grävs och gnags det. Har ju precis fått ommöblerat i akvariet så för dom e de ingen vila förrän allt e som dom vill ha det ;)
Delar toarulle.
Solbackens kaniner

Har precis städat burarna och då är de i full gång! ;D
Dom ligger och snarkar tillsammans med sin lilla unge.

just nu ligger dom å sover i sitt nya gömställe :P
Sover, i varsin ände av en toarulle *asg*
Solbackens kaniner
De sitter och knaprar mat på bron. :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Dom springer i alla tunnlar av papprullar under spånet (som jag var tvungen att göra)
Hittills har dom inte fattat riktigt att det går att göra egna
#11, för mig tog det ett halvår av toarullsgångar innan de började fatta..=P
Mina ägnar kvällen åt att försöka restaurera alla gångar eftersom "dumma" matte städade buren och förstörde dem..=)

Just för tillfället trillade Knock-Out ned från en sten :o Han tittar precis upp från hålet och ser väldigt förvånad ut.. Alltid något nytt i buren :D

Mina ligger å sover, som dom brukar göra största delen av eftermiddan ;)
Just nu sitter Edward i Sandskålen och putsar sin päls, medan Pinky ammar bebisen, jättesött att se.

Mina hanar sover på varandra ;)

Mina älsklingar halvsover så sött uppe på mitt rum :)

Just nu ligger dom å myser i huset, dock sover dom inte riktigt än ^^

Jag har just stoppat tillbaka Linus i akvariet.. Jesper sitter o äter lite :-)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Mina ligger i högar och sover=)
mina flickor gräver, och pöjken sover :)
mina springer omkring bland mina skor och upp på min axel.
mina gräver i sin nystädade bur :)

Alla mina pojkar ligger och sover just nu inne i deras bon. Vilket faktiskt är ganska ovanligt här hemma. Det brukar alltid vara någon som är vaken.

Här sovs det som stockar.. De bor tillfälligt i samlalådan igen då jag är hemma hos mamma o pappa över påsken. O då fick dom ju jobba massor med att gräva nya gångar.. så nu sover o sover o sover dem :-)
Does it become a walk?
/Ida

Käkar persilja för första gången och de gillade det jättemycket! 
Köpte det till kaninen som älskar persilja, men kom på att de små gnagarna kanske också gillar det och testade.
Dom två som heter Simon sover i huset och Laban har för sjuttitolvte gången grävt över matskålen med en massa spån. Jerry håller på och gräver ur sanden ur sandbadet.. Igen. Jag har inga ökenmöss, jag har busmöss. :/
De sover. :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Sover.. =P Dom har visst vänt på dygnet.. För kl 3 inatt tyckte dom att det skulle grävas o gnagas.. *gäsp*
Does it become a walk?
/Ida
2 gräver gånger, 2 sussar i boet och 1 massakrerar en toarulle 
Disel sover och Lacoste boar. ^^
Molte letar efter nåt gott i matskålen och Mallik sover nerbäddad i papper i ett av akvariets hörn :)

Mina gerbiler busar med varandra, slänger omkull varandra på rygg och står på bakbenen och boxas, såå gulliga.. Sen när allt är över brukar dom ligga o pussas, min kille tycker att de verkar som att dom är lagda åt de andra hållet.. hehe=)
Laban sitter på min arm, så är svårt att skriva. De andra små mössen irrar runt i buren som de brukar. Gör lite av varje.