Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 409 ggr
Eriiica
0

Nån som vet varför?

Nu när jag kom hem så satt min mamma och pappa vid ett av mina akvarium, och dom berättade att en utav hanarna hade rymt, men dom hade hittat honom och satt tillbaka honom i akvariumet. Men då började dom att bråka väldigt mycket. T.o.m så att den ena fick ett blödande sår. Och nu har de hållit på så ett tag och dom är ganska taskiga mot varandra…Är det nån som vet vad som kan ha hänt?

Den som rymde och sedan fick såret är den dominanta hanen och även pappa till den andra.

[Tassy]
0

Hur länge var de ifrån varandra?

Kan han ha kommit åt något som luktar kostigt och främmande?

prova att bada dem och låt de träffas på neutral plats. Var beredd med handskar ifall de slåss!

Lycka till!

Eriiica
0

Dom var i från varandra ungafär bara 15 minuter och det har dom varit förut…

Jag tänkte på det,, det var min pappa som hade bärt upp honom och stoppat tillbaka honom, det är alltid jag som grejar och bär upp dom…Kan det va att han lukta annorlunda?

Dom har lugnat sig nu och sover tillsammans men jag är ändå nyfiken på vad det var som hände…

Tack för svaret :)

[Tassy]
0

jag tror inte att det var din pappas lukt som ställde till det, men däremot kan din rymling ha strykigt sig emot något annat som luktar (det är inte alltid vi människor kan känna dessa lukter). Det är iaf min gissning ;)

Om du har en modig far så be honom stoppa handen till den som bet för att se om han biter honom? :P då vet du om de var hans lukt :P