Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 568 ggr
Skatvinge
0

Disel O Lacoste

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick hem två pojkar idag på 3 månader. De har en bur som har följande mått: 70*45 höjd: 28. Är osäker på om detta är tillräkligt stort för de jagar varandra och ser ut att bråka. Piper gör de också…

Förrästen någon som skulle kunna gissa sig på vilken färg de kan tänkas ha.?

De har typ rubin röda ögon och kass som ja e på färger skulle ja tippa på lilac..

isafisa
0

skulle jag oxå tippa, men jag är oxå kass på färger ^^ Kan liksom bara mina egna ;)

OttoT
0

Är det två kullsyskon? Dom borde igentligen inte bråka i så fall, man du borde kanske införskaffa en större bur i alla fall :P Det kan inte vara så att dom bara busar, att dom piper behöver inte alls betyda att dom är osams.

Dom är av färgen Lilac. Jättesöta!

Lycka till med dom små!

Skatvinge
0

Ja de är kullsyskon och har bott tillsammans hela tiden skulle jag tro men jag får hålla ett öga på dem o se om de lugnar ned sig.

Wiie ja hade rätt om färgen ^^

Skatvinge
0

Har filmat dem o laggt upp filmen på Zoonen. heter Skatvinge där …

Hade ni särat på dem eller avaktat ? Ser de ut som bråk eller bus?

sasha-
0

Har sett videon.. Har aldrig sett nå liknande, för när gerbiler blir riktigt osams så brukar de börja slåss, så att de bildar en boll.

Jag vet inte hur du ska göra, men håll koll på dem tills nån vet. Blir de en boll så måste de delas direkt, för när de bildar boll så slåss de för livet.
Hoppas det löser sigFundersam

[Mariaxx]
0

Jag personligen skulle sära på mina om dom höll på sådär. För det där är inte normalt om dom trivs ihop.

Skatvinge
0

Disel ser allmänt olycklig ut och har fått små sår äver hela svansen. Känns som om det bästa vore att dela dem men de är ju flockdjur så om detta bara är uppgörelse om rangordning så kommer de ju vara lyckligare tillsammans sen..

HJÄLP MIG !

[Tassy]
0

Hej! Mina hanar var likadana, det slutade med att ena blev av med halva nosen. Ta isär dem är mitt råd. Mina skrek även rakt ut tillslut när de såg varandra. :(

Skatvinge
0

ok. Tack för er hjälp. Jag har nu delat på dem o Disel ser redan ut att må bättre nu när han kan vara ifred i lugn o ro. =)

OttoT
0

Tänk bara på att de inte ska sitta ensamma nu bara :)

Skatvinge
0

men hur skall ja då göra ? ja vill ju verkligen inte sälja dem o ja får inte köpa 2 till. förrästen tänk så funkar inte de heller…

Skatvinge
0

De fungerar utmärkt på en neutral mark så kanske ja skulle försöka vänja dem succensivt igen. Med täta träffar utanför buren och kanske en skiljevägg?

[Mariaxx]
0

Kanske är delad bur ett alternativ?