Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 490 ggr
kattis90
0

Gerbilarbete

Hej :) Jag ska skriva ett arbete om gerbiler och skulle behöva lite hjälp :P

Jag ska skriva om hur dom bor i de vilda och om gerbilen vad den äter, hur den bor, reproduktion, försvar, mm. Jag ska även beskriva deras miljö väldigt noga med klimat, växtzon, abiotiska o biotiska faktorer, växtlighet och miljökrav..

Så nu undrar jag om någon vet nå bra information eller en sida med bra info :)

Tack på förhand :)

Asa-N
0

Googla är mitt bästa tips.

Tina-A
0

gerbiler.ifokus ? :) Titta bland artiklarna!!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Silverpumans
0

Svenska gerbilföreningens hemsida. www.gerbilclub.com

hör med lite uppfödare här på iFokus också. :-). Jag har skrivit en lån uppsats ca 8 sidor om gerbil så pm:a mig om du behöver hjälp med något. :)

kattis90
0

#2 och 3 De va inte riktigt de jag sökte, har kollat båda två. Men tack ändå :)

Silverpumans
0

oken, men som sagt hör av dig till mig o pm:a om du vill veta något. har ju som sagt skrivit en uppsats enligt konstens lla regler (går en djursjukvårdar utbildning och uppgiften är grundligt granskad av specialer så det är i alla fall inget som är fel i den!) så jag kan säkert hjälpa till om det är något du behöver. Vad är det du är ute efter mer exakt? Glad

kattis90
0

Jasså får du skriva sånt på djursjukvården, de får inte vi :P Arbetet ska göras i kursen kretslopp så de är därför de handlar om hur de lever i de vilda o inte i "fångenskap". Jag har riktigt problem med vart den bor i de vilda, jag vet att de typ är öknen(men inte riktigt säker på vart, vilken öken), så ska jag beskriva klimat, växtzon, abiotiska o biotiska faktorer, växtlighet och miljökrav i öknen. och vi ska använde så mkt ekologiska ord som möjligt.. Jag vet inte om du förstår va jag menar, är sämst på att förklara :)

Svara på PM för jag glömmer bort den här tråden, då jag hänger mest på kanin i fokus :P