Gerbilarbete
Hej :) Jag ska skriva ett arbete om gerbiler och skulle behöva lite hjälp :P
Jag ska skriva om hur dom bor i de vilda och om gerbilen vad den äter, hur den bor, reproduktion, försvar, mm. Jag ska även beskriva deras miljö väldigt noga med klimat, växtzon, abiotiska o biotiska faktorer, växtlighet och miljökrav..
Så nu undrar jag om någon vet nå bra information eller en sida med bra info :)
Tack på förhand :)
Googla är mitt bästa tips.
gerbiler.ifokus ? :) Titta bland artiklarna!!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Svenska gerbilföreningens hemsida. www.gerbilclub.com
hör med lite uppfödare här på iFokus också. :-). Jag har skrivit en lån uppsats ca 8 sidor om gerbil så pm:a mig om du behöver hjälp med något. :)

#2 och 3 De va inte riktigt de jag sökte, har kollat båda två. Men tack ändå :)

oken, men som sagt hör av dig till mig o pm:a om du vill veta något. har ju som sagt skrivit en uppsats enligt konstens lla regler (går en djursjukvårdar utbildning och uppgiften är grundligt granskad av specialer så det är i alla fall inget som är fel i den!) så jag kan säkert hjälpa till om det är något du behöver. Vad är det du är ute efter mer exakt? 

Jasså får du skriva sånt på djursjukvården, de får inte vi :P Arbetet ska göras i kursen kretslopp så de är därför de handlar om hur de lever i de vilda o inte i "fångenskap". Jag har riktigt problem med vart den bor i de vilda, jag vet att de typ är öknen(men inte riktigt säker på vart, vilken öken), så ska jag beskriva klimat, växtzon, abiotiska o biotiska faktorer, växtlighet och miljökrav i öknen. och vi ska använde så mkt ekologiska ord som möjligt.. Jag vet inte om du förstår va jag menar, är sämst på att förklara :)
Svara på PM för jag glömmer bort den här tråden, då jag hänger mest på kanin i fokus :P