Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 1978 ggr
Jonet
1

Matbilder och recept!

Här kan du lägga in en bild på vad dina gerbiler äter i vanliga fall och om dom har fått någon annan mat idag. Skriv gärna olika recept också. T.ex. den vanliga maten, gerbilgodis o.s.v.

Jag har köpt min gerbilmat, men nu skulle jag vilja ha tips på hur man gör egen gerbilmat. Ja, jag vet att det finns en artikel om det. Men jag skulle vilja veta hur alla ni andra gör också. Mina gerbiler har inte fått någon annan mat än deras vanliga idag, men ska nog ge dom lite knäckebröd.

[ravvie]
1

Mina gerbiler är väldigt kräsna. :/

Har inte hittat något som de riktigt älskar förutom solrosfrön.

Innan gillade de broccoli, men det har också gått över.

Nu blir det musli och majs. Det äter de iaf och det är ju redan torkat.

Fairytail
1

Än så länge har mina gerbiler bara fått deras "vanliga mat" kanske festar till det lite senare ikväll med resten eller någon grönsak.

Men deras vanliga blandning består av:

• Parakitblandning/undulatblandning
  • Euro Shopper´s Fruktmüsli
  • Pretty Pets
  • Hamster blandning (kommer inte ihåg märket)
  • Marsvins mat (kommer inte ihåg märket. Det är egentligen kaninmat, men med bland annat hö, morot och torkad solrosblommor.)
Fijaw
0

jag har gett mina fiber gröt idag :) det blev succé!
men de äter musli, och så torkar jag morot- och äpple bitar.
ibland blandar jag även i lite hamstermat. dom älskar även pumpakärnor,russin och solrosfrön =)

EmmaG
0

Jag har ju inte gerbiler längre, får jag svara ändå? Cool
Men mitt torrfoder jag ger råttorna & mössen idag är samma som gerbisarna fick äta förut..

- Frebacos müslilätt (är superbra för det innehåller alla 4 sädesslagen och inget socker)
- Euroshoppers fruktmüsli (Endast lite för det är väldigt sockrigt & mkt fett!)
**- Bovete
- Dinkelflingor
- Solroskärnor
- Pumpafrön
- Lite röda linser

**Har ingen bild just nu, kanske kan fixa sen..
Till råttorna & mössen mixar jag egna pureér till dem, och det är ju inget konstigt utan att gerbisarna kan äta det med.
Det senaste jag gjorde innehöll;
*- Blomkål, morötter, ärtor & haricot verts* (var en färdig blandning från frysdisken)
- Hallon, svarta & röda vinbär & björnbär (oxå en färdig blandning)
- Kokt pasta - Rått ägg 
Jag avgudar ägg till djuren! När man mixar eget binder rått ägg ihop maten bra så att det blir mer pure av det och dessutom innehåller ägg nästintill alla animaliska vitaminer etc man vill åt när man ger animaliskt.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

vekan
0

Det vanliga fodret är frebacos müsli, (osockrad med alla fyra sädesslagen) blandad med torkad frukt, en torrfoderblandning för hamstrar, pumpakärnor och lite annat smått och gott. Som s.k. tillägsfoder ger jag frukt och grönsaker. Oftast Morötter, Gurka och äpple. Har testat att ge kött och kokt pasta, men det har de lämnat. Havregrynsgröt har de och så fått, mycket uppskattat av båda två. Solrosfrön, nötter och godsaker får de från händerna ibland. Planerar att testa kokt ris, ägg och pannkaka. Hade ikväll tänkt testa att göra havrekakor(till gerbilerna), det är ett recept jag hittat ifrån zoonen.

[Bceoot]
0

Mina gerbilers vanliga mat är pellets men jag brukar ge dem havregryn, solrosfrön, torkad morot och äpple