Vilken sand köper ni?
Är bara allmänt nyfiken på vilken sorts sand ni köper, chinchilla- eller fin fågelsand?
Vilket märke köper ni och vad kostar det ungefär?
Själv köper jag Puik chinchilla sand, och hos mig kostar det 39:- för 1,9 kg.

Jag köper blästersand på biltema. 20 kilo för en 50-lapp.
Jag köper chinchilla sand, har ingen aning om hur mkt den kostar x)

okej :P, jag köpte idag, de e därför jag vet ;)
japp chinchilla sand för 39 ..
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Jag kallar inget för chinchillasand längre, får alltid olika grovhet beroende på affär. Men mina e kräsna så det blir att spara ihop till den finkorniga som känns nästan som damm. Tor jag betalar 40 kr per kilo
jag köper chinchillasand i en vit flaska med röd topp :P
det är riktigt riktigt finkorningt
kostar 80kr för 3 el. 5kg tror jag det är..

#6 det låter som min förpackning, fast du kanske köper en större då :P
Min sand är oxå otroligt finkornig :)

När jag hade gerbisar så köpte jag chillasand, passar typ den beskriviningen #5 har på sin
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Köper tvättat sandlådesand på nått byggvaruhus, innan har jag handlat den finkorninga rådasanden i djuraffären med det blev fasligt dyrt när man har kring 10 hamstrar att byta varje dag.
På djuraffären kostar en 25kg säck runt 100-lappen.
Byggvaruhuset har 20kg säckar med exakt samma sand, nästan finare tom, för 39:-
P U T T! :)
Jag köper chinchilla-sand, dock inte säker på varken pris eller märke, desutom varierar det vilken djuraffär man besöker.

Ja alla har ju inte samma. Dock har jag fastnat vid den jag köper nu, så jag hoppas dom fortsätter köpa in den!
Köper chinchillasand, men vet inte riktigt hur mycket det kostar.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Köper everclean, minns inte vad det kostar.

Köper likadan som #6 oftast :)
Jag köper tror det är ca 2kg chinchilla sand för 39:-. Länge sen jag köpte nu. Minns inte riktigt pris och hur mkt det är i påsen.
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!
Förut köpte jag chinchilla sand på djuraffären. Den jag brukade köpa kostar 69kr tror jag och det är bara typ 1 kg
Nu köper jag blästersand på Biltema. 25kg i en säck och kostar 50kr! Viss skillnad. Nu kan man ösa på hur mycket som helst och inte känna att man måste snåla. Och den funkar hur bra som helst 

Jag köper chinchilla sand från djuraffären och det kostar 6-8 kr per kilo tror jag =) Tyngt att bära, en gång köpte jag 30 kg, o så skulle man åka tåg hem sen.. hade världens otäckaste ryggvärk dagen efter, haha=)

Jag köper chinchilla sand i lösvikt ca 29 kr/kg, köper mkt för ca 250-300 kr och det varar ca 3-4 månader. Innan köpte jag 1 kg för ca 59kr. Åker en bit för min chinchilla sand men eftersom jag köper en hel del åt gången så blir det inte så ofta man behöver åka dit =)

Oj de var dyrt om man jämför dina priser med mina.. undrar hur det kan vara så stor skillnad?

I vår djuraffär har de en stor plastback med sand så jag vet inte vad för sorts, men den är rätt finkornig iallafall

#17 kanske ska prova det, låter ju bra :) speciellt när jag inte har så mkt pengar ;)

Jag vet inte hur mkt det kostar :S
#22 Det tycker jag du ska göra! Den finns i två grovlekar, jag kör med den finaste :)

#25 Okej :) Har tipsat killen om det så han ska köpa det nästa gång :)

vi har sk smådjurssand i vår djuraffär som fungerar superbra. Kostar endast 7 kr/kg. Sedan har vi även chinchillasand som kostar ca 29 kr/kg.
#12: Mm, jag köper många olika sorter :-)