kal fläck
En utav minna gerbiler har en kal fläck ovanför nosen den är inte jätte stor men inte heller liten, vet inte vad det kan bero på, kan det vara så att hon har slagit med sinna burkompisar och så har dom råkat slå till henne så hon har fåt typ ett sår eller vad?
hoppas på svar snarast!
Har dom gallerbur?? Isf kan det vara för att hon har gnagt på gallret och på så sätt skavt av pälsen.
Annars kan det vara nosdermatit på gång. Isf byt från spån (om du har det) till toalätt.
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!
Okej, dom har halva plast och halva galler, men för säkerhets skul kanske jag borde byta till toalät eller?

Då tror jag på gallerburen, för sålänge de når upp till gallret kan de ju gnaga:/
mmm, då behöver jag inte köpta toalätt eller?
Ne, men skaffa en bur som inte har galler xD eller akvarium/terrarium

om du inte har råd med en helt ny bur så har Ikea bra såkallade samlar lådor :) Kostar under hundralappen :) Där ryms det mycket spån :) Dock behövs det ju dock ett lock till det :/

På bromma zoo och fäboden i uppsala har de dunaburar för 210 kr styck:)

#7 :o Måste åka å kolla, vet du hur stora dom är??
Ok, men vi ska bygga en plexiglasbur, en väldigt stor har jag bestämt mej för, men hoppas att dom kommer trivas där i. :)

#8 Nope men det är miniduna. Duger iaf för två gerbiler=) Jag har här men hittar inte tumstocken:P
På fäboden har de slimegrönt samt neonrosa och neonorange. I bromma har de en dämpad mörkblå färg.

#10 Okej ^^ Bra att veta att de finns ;)