mått på bur?
vad är måtten på bur för 2 st hanar ?
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Min duna är ca 40*70 och 30 cm djup. För mina killar är det ganska lagom, även om jag skulle vilja ha större :)
På mitt akvarie har jag 110x45 och höjden 45.
Tycker det är perfekt för två stycken gerbiler, ju större ju bättre förstås.

jag skulle aldrig sätta mina i en mindre bur iallafall :) Dom måste ju få yta att röra sig på oxå :)
Mitt akvarium har måtten 75*36 och höjden 39. Enligt mig är det bland minimum, skulle rekomendera lite större :)
=) okey, för de vart lite bråk på Kanin.ifokus de va en tjej som skulle sälja gerbiler med bur och jag tyckte då att buren va lite liten.

okej, hur stor/liten var den buren?
57 cm lång, typ 35 djup och 27,5 hög duna. kollade nyss i tråden på kaniner iFokus ^^
#7 hehe precis ;) va e måtten hängde inte med i tr¨den hon ville inte lyssna på mej jag ville ju bara få henne att förstå att dom inte mår så bra ifall dom har förlitet.. dom hade ju inte så mkt bottenmaterial häller, på bilden såg man botten :/

låter ju som det är i minsta laget tycker jag personligen, men den funkar väl.
#8 måtten var någonstans i mitten av tråden. Enligt mig så verkade hon inte vilja lyssna alls.. Ne asså man såg botten och hon hade massor med hö och enligt mig så behövde de gerbilerna inte så värst mycket hö..
#9 de e litet gå in på kain.ifokus de inlägget är på fram sidan nu ..
#10 mm menar de, och så sa hon att hennes gerbiler sov mycket och att dom inte pringer runt och gräver och sånt, att hon inte kunde råför att henne gerbiler va annorlundare en mina :S dom kanske inte har så mkt plats att aktivera sej på som mina då .. hmm jag bryr mej inte hon ville inte lyssna alls så what ever..

Nej dom verkar ha för lite plats absolut om dom beter sig så. Mina betedde sig så ett tag och då flyttade jag dom till den större dunan och OJ vilken skillnad. Synd att hon inte vill lyssna…..
#13 exakt, men aa synd att hon inte vill lyssna =/
Vi får helt enkelt hoppas någon köper de stackarna och ger dom en större bur med mycket spån. Jag såg att någon ville köpa dom och köpa ett terrarium, det låter ju bra :)
#15 aa de e bra =)