Sele?
Jag läste nånstans att man kan sätta gerbiler i hamstersele om man vill ta ut dem.. Det låter rätt skumt o ha sånt litet djur i sele över huvud taget.. Går det verkligen? :-)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Själv skulle jag inte gjort det, låter skumt xD

klart det går men jag skulle vara rädd för att gerbilen skulle krångla sig ur selen.
Vi satte ut dom på ett litet begränsat område på sommaren istället
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Det är lite så jag känner oxå.. dom tycks ju vara små filurer som krånglar sig ur allt om dom bara vill :-)
Does it become a walk?
/Ida

jo dom kommer ju ur det mesta ganska lätt :) så jag kommer inte våga prova sele iaf :) Man får avgränsa ett område ist som EmmaG sa :)

#4 Ja precis.. sen bor vi ju i lägenhet så det är ju inte bara att ta med dem ut hur som helst.. men nåt ska de nog få komma ut :-)
Does it become a walk?
/Ida
Tror aldrig att jag skulle våga ha dom ute i sele, kanske gå runt med dem i huset om man inte har möjlighet att låta dem springa fritt, men jag tycker det verkar onödigt. De skulle kanske kunna krångla sig ut, har man dom utomhus då så skulle de nog vara mycket proplem att få in de små rackarna i buren igen (om det går :O) Desutom har jag funderat på fåglar och katter, det finns ju en del risker med att ha dom ute. Och att ha dom i sele är nog inget jag skulle rekomendera. Det skulle vara om man tycker det är kul att ha dom lite i sele inomhus

#6 Näe, det va mest att jag läste nånstans om nån hade sin gerbil i sele.. det va därför jag funderade.. men jag tänker som du.. det känns lite vanskligt.
Does it become a walk?
/Ida

Min förra gerbil fick springa i en sele gjord av två hårsnoddar & ett snöre, hon älskade det! Vi var ute i sandlådan & nere i köket :) Mina andra gillar det INTE!
jag köpte en sele för att testa, min kompis gerbiler har sele och det funkar utmärkt.
dock använder inte jag min för jag är rädd att spänna den för hårt runt halsen på dom, och blir det för löst komemr dom ut..

Jag låter nog bli sele. Vill dem följa med ut nån gång så får det nog bli i kartong eller nåt :-D
Does it become a walk?
/Ida
Det kanske är bäst :-P

Jag ska nog testa inomhus om ett tag :)

#12 Då får du rapportera sen :-)
Does it become a walk?
/Ida

Gillar inte att folk har sele på så små djur, men min gerbil ÄLSKADE verkligen det.
Okej, hur mycket får man betala för en sele till smådjur?

Jag gjorde selar sjäv av garn till mina gerbiler (tycker inte att hamsterselarna passar spec. bra) och de älskade att få följa med mig ut och snoka runt lite 
alla min tre älskar selet.dom ser så lyckliga ut när dom trippar runt i det långa gräset X)

har ni som använder sele till era gerbiler inga bilder med selen ¨på att visa?
putt

Jag har använt sele till mina första gerbiler, det funkade bra, man måste bara ha en "gerbil-vänlig" sele. Så att de inte kan krångla sig ur. problemet är bara att gerbiler kan få för sig att tugga på selen o den kan ju då gå sönder…