Trygga pojkar!
Måste bara få visa hur mina pojkar alltid sover! Jag tycker det är helt otroligt! Jag har haft gerbiler förut, både tama och inte tama. De här pojkarna är nog så tama som det bara går att bli och det är verkligen helt orädda! Ett exempel på det är det faktum att de väljer att sova under bar "himmel" trots att de har ett ordentligt trähus att sova i. De ligger alltså på ena bron i en mysig hög och sover tillsammans. De ligger inte under den högre bron utan framför, inget skydd ovanifrån!
Mallik han tyvärr vakna till innan kameran hade knäppt, men så här ligger de alltså…
(Ursäkta den extremt dåliga bildkvalitén, tagen i dåligt ljus, med mobil och genom akvarieglaset.)
Mina ligger så i sitt spån, men de varierar för ibland ligger de i huset å ibland direkt på spånen.
Tror trygga gerbiler gör så :)
Så sover nästan alla mina gerbiler. Gör sig en grop i spånet på ena sidan i buren. Sedan ligger de där och sussar så sött :)
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!
Det jag tycker är så "märkvärdigt" är just det att de dels ligger utan skydd uppifrån men också helt oinbäddade! De gerbiler som jag haft tidigare som sovit i spånet har i alla fall gjort som en liten grop så de haft lite spån runt sig i alla fall!
Söta är de i alla fall!

Vad kul att se att de är hemmastadda :) Fina killar! Vad vart det för namn? Mallik och Molte? ;)
Mina tjejer Sprutt och Lakrits gör också så ganska ofta, lägger sig rakt på spånet under "bar himmel". Det är så gulligt :D Sushi gör det med men småttingarna är väl inte riktigt "där" än :P
Men som sagt, vilka tjusiga killar :D
Jaa, det blev Mallik och Molte *ler* Just nu är de i full färd med att boa med världens höboll, så söta så söta!