Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 464 ggr
[tiiia]
0

Gerbiler och råttor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag är vanligtvis inte inne på detta forum då jag själv inte äger en gerbil, men jag tänkte passa på att fråga om man kan sätta ihop en gerbil med en tamråtta? Det är nämligen så att min svägerskas dotter har en gerbil på ca 2år som nu har blivit ensam eftersom att dens syster gått bort. Eftersom att jag har en liten tamråttstös på 2½år så började jag fundera på om det kanske faktiskt skulle kunna vara möjligt att ha dem tillsammans så att de båda kan få lite sällskap.

Jag vet att man vanligtvis inte sätter samman djur av olika arter, men jag är lite nyfiken på om denna kombon är möjlig? Jag tänker inte sätta dem samman utan att veta att det faktiskt går. Funderar även på att införskaffa ett stort akvarium och dela in i två stora delar så att de får varsin halva, då får kan de kanske iaf se varandra och få lite "sällskap" på det sättet.

Mymlan
0

Tamråttor är rovdjur och skulle rätt som det är döda gerbilen. Gerbiler ska sitta med gerbiler och tamråtta ska sitta med tamråtta.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[tiiia]
0

anade det :) värt att fråga iaf.

baby-lovedoll
0

mjo inga frågor är ju dumma frågor :)  ni kanske kan hitta en bebis till gerbilen som är ensam?