Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettminneslunden
Läst 775 ggr
smillan
2007-12-18 19:52
0

Lilla Timon

Jag är så arg på mig själv. Tog över två underbara gerbilbröder i mars. Har haft dem i ett terrarium och inte märkt att ena dörren inte satt så bra. Tillslut gav den vika och katten hoppade in och tog Timon. Jag såg henne springa med honom och skrek på henne så hon släppte honom men han var för svårt skadad…tror han även fick dörren över sig. De enda som jag kunde göra var att avliva honom… F*n oxå. Har letat efter ett akvarium då tanken känts bättre att ha dem i de. Om jag bara hade slagit till tidigare och köpt ett så hade detta inte hänt. Eller om jag varit smart och vänt dörrarna mot väggen, som de e nu…… De värsta e ju att den som får lida mest över de är Pumba som nu är ensam.. Blev lite långt, men behövde skriva av mig. Blev så ledsen att jag ringde mamma, som sen kom ner efter jobbet.

tjiggit
2007-12-18 21:20
0

Vad tråkigt att höra… Det är alltid tråkigt då ett djur dör, särskillt då det är av en olyckhändelse. Skall Pumba få en ny kompis nu då?

smillan
2007-12-18 21:38
0

tack. har inte kommit dit i mina tankar ännu.. vet inte hur jag ska introdusera en ny till han, eller vad jag gör med den nya om det inte går.. en även om man ska ta två ungar, eftersom han ända e över två år, så man inte sitter där sen me ännu en ensam.. första prioretering är att få tag på ett akvarium till pumba så inget händer honom..

tjiggit
2007-12-19 00:24
0

#2, låter som en bra idé att få tag på akvarium. Hanar brukar vara relativt enkla att introducera. Läs på SGF's hemsida www.gerbilclub.com hur du gör för att introducera nya gerbiler till din hane. Men allra bäst ta kontakt med en uppfödare för att få hjälp :)

lycka till, beklagar sorgen!

vekan
2008-02-12 19:17
0

Åh, så tråkigt :< . Hoppas du lyckas ordna ett akvarie till Pumba och hitta nya kompisar till honom. det är så tråkigt när de små vännerna dör.