Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1705 ggr
Silverpumans
0

Vaddå dålig burhållning???

Kan den här kvinnan ha gjort mer fel när det gäller inredning till sina gerbiler eller??? Springhjul och boll o allt möjligt!!!

---> http://www.hastannonser.se/showHorse.aspx?id=160488

Mymlan
0

Har du sagt det till henne? bättre ge information för kan mkt väl vara så hon ej är så duktig som vi här inne är. Bjud in henne till detta forum.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Silverpumans
0

så sant så sant. :-). men det är ändå lite dumt att folk inte kan skaffa sig information innan de skaffar djur…

Mymlan
0

#2 Många lyssnar på vad zoo säger många tror att zoo butiker är kunniga. Då jag jobbade på zoo *80 talet* så vart chefen jätte sur då jag rekommenderade kunderna bättre grejer. Zoo butiker vill sälja så mkt som möjligt *lura på kunder onödiga saker*.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Silverpumans
0

jo tack jag vet! :-p. Vad jag menade var att de kunde ju ha tagit reda på lite fakta om arten och sökt på internet o hört sig för med lite kunnigt folk - och inte litat på vad alla säger.

Chimney
0

hon aknse inte har använt det till gerbilerna utan bara säljer det i ett paket, för att få sålt det snabbare då det ser mer ut?

Silverpumans
0

får hoppas det i alla fall! :-)

baby-lovedoll
0

när jag hade mina förtsa gerbiler så visste jag knappt nånting. Hade inte så mkt tillgång till datorn, och det jag hittade var inte till så mkt hjälp.

Sen så va det ju så att man lyssnade på dom i zoobutiken.  Hade faktiskt hjul ett tag, men mina ville som tur var inte använda det.

EmmaG
0

Och inte blir det bättre för att klagar på ett forum heller…?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Silverpumans
0

nej nej så klart! som jag sa, jag önskar bara att folk kunde läsa på lite mer innan de skaffar djur ibland. Sen vet jag att djuraffärer ger dålig information och så - tro mig jag har jobbat i en. :-). Men det vore ju så mycket bättre för de små om folk kunde ta reda på lite mer innan de skaffar djuren. Det var allt jag ville säga med annonsen ovan! :-)

Milda
0

Den där stora bollen har jag till mina hamstrar. Man låter dom gå in och sen stänger man locket. Sen kan dom springa runt i hela huset utan att man behöver passa dom :P Och den dära svampen har jag till mina gerbiler.. fast dom vänder den alltid så att ingången är på undersidan. Så springer dom in där och äter (:

Milda
0

Och kom på att nästan allt det där har mina hamstrar .. Den dära stegen te.x jag hänger upp den i taket så klättrar dom där. Det är inte farligt för hamstrar va ?

Silverpumans
0

tror jag inte, men bollen är känd för att skapa stressymptom (vilket ibland kan resultera i att de dör i förtid) hos djur och rekommenderas ju inte även om djuraffärerna gärna säljer den.

[Maxidor]
0

Hmm…

Nu har jag iof bekanta som haft hjul till sina gerbiler jämt o de blir varken stressade eller dör i förtid. De äldsta gerbilerna hon nu har kvar sen hon slutade med sin uppfödning är iaf inne på fjärde året nu…

sasha-
0

Hjul är väl ännu en föreningsfråga?
Hjulet på bilden var rätt litet och dumt nog av plast men principen att ha hjul kan man diskutera för alltid.

baby-lovedoll
0

jo det där med hjul är väl något alla tycker olika om.  Själv vågar jag inte ha det för att jag är så skrajsen av mig, ifall dom skulle snubbla till eller allmänt göra sig illa :)

vekan
0

Ett sånt där svamp-hus på bilden har jag. Det tkr dom om :D

tjiggit
0

Jag tror inte hjul är en föreningsfråga _sascha_, jag känner iof inte till vad SHF tycker om hjul till gerbiler men inom SGF finns det personer som både har hjul och som inte har hjul till sina gerbiler. Det är nog mer en person-fråga :)