Vattenflaska med sugproppar!!!
Vet ni vart detta finns att köpa? Hittade en i min djuraffär hemma men den var gjord för glasburar med hål i så sugpropparna satt på samma sida som pipen till flaskan. Vet ni om det finns några med sugpropparna på motsatt håll någonstans som amn kan använda till akvarium? Mina har just nu sin flaska hängande från taket och det är lite opraktiskt…

Finns på www.guldfisken.se Vi har köpt den våra bebisar ska ha där. Dom har massor med roliga saker :-D
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

hm… tyvärr inte samma typ av flaska. :-s. Men den där såg ju riktigt bra ut! Kan man få tasg i en sådan eller liknande någonstans???

#3 Vet inte om den finns nån annanstans.. men Guldfisken är ju en zooaffär oxå.. så det måste ju finnas NÅT zoo som har dem.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Fråga affärerna där du bor om de har Sippy vattenflaska eller om de kan ta in den. Kommer från märket Feerplast är jag ganska säker på.

mm.. hade en sån där till mina förra gerbiler, fungerar ju bra till dunor oxå. Synd att jag har kastat den :S Men så e de när man inte trodde att man skulle skaffa fler.

Ja förstår bara inte hur man skall ha dem i en dunabur. Pipen går ju att ta loss, men när man tar loss den rinner ju vattnet ut… Nån som förstår hur jag menar o kan hjälpa mig förklara hur man skall göra? Eller är det så man skall göra?

jag liksom vinklade in den :S lutade den bakåt och krånglade in den så. Men den funkade iaf jätte bra :)

Oki, trodde man skulle behöva plocka loss pipen från själva behållaren, och då hade de ju läckt ut allt vatten… Tack för hjälpen! Då vet jag för framtiden!