Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: avel-uppfödning
Läst 574 ggr
wolfgirl82
0

Är kull 3 på väg kanske??

Av en ren slump vaknade jag kl 3 nu i natt och som vana troget efter varit upp o fyllt på mitt vattenglas tittade jag in till gerbilerna. Titta lite extra in till Skorpa m. familj och märker att hon har nog värkar.

Gahh panik eftersom Goram och pojkarna sitter kvar med henne och hon ska absolut inte ha någon mer kull efter denna. Så här har vi nyss tvättat och byggt ihop en ny dunabur (med en del svärande) och sitter nu och väntar för att verkligen vara säker på att det är värkar hon har för isf åker grabbarna ut.

Uppdaterar er framåt normal vakentid.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Chimney
0

att ha hanen kvar så är det nästan garanterat att där kommer ungar. honor kan paras direkt efter nyfödd kull..

wolfgirl82
0

#1 Jag vet att de parar sig direkt efter födseln. Kullen är planerad nämligen. Var meningen att Goram och pojkarna skulle få flytta ut imorron (läs idag) då jag trodde det iaf var en eller två dagar till kvar men Skorpa bestämde sig för att värkarna skulle starta nu i natt. Så nu har Goram och pojkarna fått flytta över till dunaburen.

- Ida

wolfgirl82
0

Nog var det värkar hon hade men blev inte så mycket ungar för det. Gick o la mig efter tagit ut killarna och gick upp vid halv 7-7 tiden för att kolla till det hela. Då låg det en död unge i boet och en som satt fast som hon inte fick ut så jag fick hjälpa henne lite.

Sen efter det så var det inga mer bäbisar. Så Skorpa fick ingen levande tredje kull. Inte ska hon ha någon mer heller utan hon är from idag pensionerad avelsdjur. Nu är det bara utställningar som gäller för hennes del och pensionärslivet med matte.

- Ida

Chimney
0

jaha, uppfattade det som om du inte ville ha tredje kullen.

wolfgirl82
0

#4 Lätt o missuppfatta. Det jag menade med att skriva att jag inte vill ha någon mer kull efter denna var att jag inte vill att hon skulle få en fjärde kull :)

- Ida