Dove eller sapphire?
Hade två gerbiler förut, har försökt (utan framgång) att jämföra med andras bilder för att se om dom är sapphire eller dove!?
Båda hade mörkt röda ögon, ljusa klor, vita tecken på nosryggen/upp mot nacken. Kroppen grå.
Jirou (på bilden) var aningen mörkare än Saeki (på avatarbilden), men det var ingen dramatisk skillnad direkt. Har tyvärr ingen bra helkroppsbild, men dom hade typ samma färg på kroppen som i ansiktet. Går det alls att se vilken färg dom hade?
Tacksam för all hjälp jag kan få! :)

Tack för svaret!! 
Och ja, han var verkligen lik! :D Hm, men jag tror Jirou var för ljus för att vara lilac? (och Saeki var ännu ljusare - nästan så man inte såg tecknena, men inte riktigt)
Hittade en bild då dom var yngre, där tecknena syns bättre. Jirou den mörkare. (Men grå-färgen är mer korrekt återgiven på bilden i första inlägget.)
Tillägg: om jag tror att Jirou är pied och Saeki patched, är jag helt ute och cyklar då?
De tecknade blir ofta blekare i färgen.

pied tror jag stämmer iaf. patched är jag inte lika duktig på. :-)
#3 aha, det visste jag inte! Tack! :)
#4 okej! :)
Fått svar på annat håll som trodde dove, och jämförde med en bild på en dove-kille som var mycket lik i färgen. Så det får heta att dom var dove.. pied. (Så noga är det inte, var bara nyfiken haha.)
Tack för era svar igen!